Sokea koomikko Tommi Vänni heittää keikan Tikkurilan kirkolla 14.3.

Vantaan seurakunnat järjestävät saavutettavuusfoorumi-tapahtuman Tikkurilan kirkolla (Asematie 12a, Vantaa) torstaina 14.3. klo 13–16.

Tommi Vänni käsissään mikrofoni ja sokeiden valkoinen opaskeppi.

Kuva: Suvi Roiko

Tapahtumassa on tarjolla vammaiskulttuuria, kahvia, herkkuja, tietoa ja uusia kohtaamisia.

Foorumin ensimmäisen tunnin aikana esiintyy sokea koomikko Tommi Vänni. Vännin elämänmakuinen ja sattumuksia täynnä oleva huumori murtaa stereotyypisen kuvan vammaisista, jotta yleisö näkisi ihmisen vamman takana. Elämän haasteille nauraminen, oudot kohtaamiset näkevien kanssa, arki avustajien ja kissan kera… Näistä aineksista on Vännin komiikka tehty.

Tapahtumassa esiintyvät myös muusikko Kaisa Nuolioja ja viittomakielinen runotaiteilija Olga Green. Esitykset on tulkattu viittomakielelle.

Foorumin loppupuolella on tarjolla kahvia ja herkkuja. Esittelypöydiltä saa tietoa Vantaan seurakuntien saavutettavuutta edistävistä palveluista. Pöytien ääressä osallistujat voitvat kertoa, millainen on heidän unelmiensa seurakunta.

Tapahtumaan ei tarvitse ilmoittautua, ja sinne on vapaa pääsy. Mukana on yleisavustajia.

Lisätiedot ja ilmoitukset osallistujien erityistarpeista: kristiina.tuohimaa@evl.fi tai 050 381 8758

Uutista päivitetty 1.3.2024: Aiemmin tapahtumatiedoissa mainittu laulaja Rauni Laihonen on perunut esiintymisensä.

Thu Feb 29 15:23:00 EET 2024