Pääkaupunkiseudun vanhimpaan rakennukseen haetaan kesäopasta

Vantaan Pyhän Laurin kirkossa päivystää kesällä perinteisesti opas. Ensi kesän oppaan haku on parhaillaan auki.

PyhäLaurikesä2.jpg

Tehtävään voi hakea sähköisesti 5.3.2024 klo 16 saakka KirkkoRekry-palvelun kautta. Sieltä löytyy löytyy myös tarkempia tietoja työstä.

Vantaan Pyhän Laurin kirkko Helsingin pitäjän kirkonkylässä on pääkaupunkiseudun vanhin rakennus. Nykytiedon valossa kirkon arvioidaan valmistuneen 1460-luvulla, mutta paikalla on jo sitä ennen sijainnut puinen kirkko.

Tänä päivänä kirkko on esimerkiksi konserttien, jumalanpalvelusten ja häiden paikka. Kirkko kuuluukin ajattoman kauneutensa ansiosta vuosi toisensa perään Suomen suosituimpiin vihkikirkkoihin. Etenkin kesäaikaan Pyhän Laurin kirkko on myös retki- ja käyntikohde matkailijoille.

2024-02-16 15:41:06.0