Laskiaisrieha Ylästössä tarjoaa mukavaa talvista tekemistä koko perheelle

Jo perinteeksi muodostunutta Laskiaisriehaa vietetään sunnuntaina 11.2. kello 10 – 13 Ylästön seurakuntatalolla (Lehtikummuntie 2).

Sydämen muotoinen lumenpala lapaskäsissä ja Yhteisvastuukeräyksen logo.

Lasten huviksi paikalla on muun muassa Muumilabyrintti, Seikkailurata, Poniratsastusta (4 euroa, klo 12 asti) ja koiravaljakkoja (2 euroa). Myynnissä on makeita ja suolaisia laskiaisherkkuja. Tapahtuman tuotto käytetään Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

Laskiaisriehan järjestävät Tikkurilan seurakunta, Vantaan Latu ja Polku ry, MLL Aviapolis, Ylästön Martat, Ylästön kotiseutuyhdistys ja partiolaiset.

- Seudun toimijat järjestävät tapahtuman yhdessä. Tänne tulemalla voi samalla tehdä hyvää. Yhteisvastuukeräyksen keräystuotto käytetään tänä vuonna syrjäytymisvaarassa olevien nuorten ja heidän mahdollisuuksiensa tukemiseen. Yläkoulun ja toisen asteen opiskelijoista 14 prosenttia kokee tutkimusten mukaan yksinäisyyttä, diakonissa, Yhteisvastuukeräyksen koordinaattori Marjo Suorsa Tikkurilan seurakunnasta kertoo.

Valtakunnallisen Yhteisvastuukeräyksen kautta apua tarjotaan vuonna 2024 HelsinkiMission, Suomen evankelisluterilaisten seurakuntien ja Kirkon Ulkomaanavun kautta. Tuotosta aina noin 20 prosenttia suunnataan vuosittain valittavaan, vaihtuvaan kohteeseen Suomessa ja 20 prosenttia jää keräävälle seurakunnalle monipuoliseen avustus- ja auttamistoimintaan. Noin 60 prosenttia ohjataan Kirkon Ulkomaanavun katastrofiavun kautta kansainväliseen apuun.

Yhteisvastuukeräyksestä voit lukea lisää: https://www.yhteisvastuu.fi/2024/

Thu Jan 25 09:59:00 EET 2024