Lotta Kuusiston ja Iiro Rantalan Rakastan! avaa taiteilijaparin elämää yleisölle Tikkurilan kirkossa 2.2.

Yli 30 vuoden mittainen parisuhde on ollut inspiraation lähteenä taiteilijapariskunta Iiro Rantalan ja Lotta Kuusiston musiikkia ja tekstiä yhdistävälle esitykselle.

Iiro Rantala ja Lotta Kuusisto.

Kuva: Jari Kivelä

Pelkoja ja toiveita, tyhjän pesän syndroomaa ja väistämätöntä vanhenemista, intohimoa ja nautintoa. Kaikkia niitä ja paljon muuta mahtuu yli 30 vuoden mittaiseen parisuhteeseen ja elettyyn elämään, joka on ollut inspiraation lähteenä Tikkurilan kirkossa perjantaina 2.2.2024 klo 18 nähtävälle ja kuultavalle taiteilijapariskunta Iiro Rantalan ja Lotta Kuusiston musiikkiesitykselle.

Pianisti ja säveltäjä Iiro Rantala on kansainvälisesti tunnetuin jazzmuusikomme. Televisiosta tuttu Rantala on säveltänyt musiikkia niin valkokankaalle, televisioon kuin teatterilavoille. Lotta Kuusisto on puolestaan työskennellyt tanssijana, koreografina ja näyttelijänä sekä laittanut alulle ja tuottanut uransa aikana kymmeniä esityksiä, teatteria, konsertteja ja tapahtumia.

Tikkurilan kirkossa nähtävässä esityksessä kurkistetaan Rantalan ja Kuusiston elettyyn elämään. Kahden intohimoisen taiteilijan yhteistyön lopputuloksena on syntynyt musiikin ja tekstin ilotulitus rakkaudesta, kuolemasta ja onnesta – elämästä.

Esityksessä kuullaan Lotta Kuusiston esittämiä tekstejä Eeva Kilveltä, Claes Anderssonilta, Kari Hotakaiselta, Timo Parvelalta ja Tommy Tabermannilta. Tekstejä rytmittää Iiro Rantalan virtuoosinen pianismi. Musiikkina kuullaan paitsi Iiron omia sävellyksiä myös J. S. Bachin, W. A. Mozartin, Egberto Gismontin, Leonard Bernsteinin sekä Jimmy van Heusenin klassikoita.

'Rakastan! Elämän mittainen matka' -musiikkiesitys 2.2.2024 klo 18−19 Tikkurilan kirkolla, Asematie 12 a, Vantaa. Liput 15 euroa ovelta tai ennakkoon Holvi-verkkokaupasta Iiro Rantala & Lotta Kuusisto: Rakastan! Tikkurilan kko 2.2.24 — Vantaan Pyhän Laurin kirkon ja Tikkurilan kirkon verkkokauppa (holvi.com)

Kuva: Jari Kivelä

Thu Jan 18 15:02:00 EET 2024