Piispa Teemu Laajasalo haastattelee presidentinvaaliehdokkaita arvoista

Presidentin arvot -keskusteluja voi seurata suorana verkossa marraskuusta lähtien.

Piispa Teemu Laajasalo

Helsingin hiippakunnan piispa Teemu Laajasalo haastattelee marras-joulukuussa presidentinvaaliehdokkaita Helsingin tuomiokirkon kryptassa. Presidentin arvot -keskustelusarjassa jokaista ehdokasta haastatellaan yksi kerrallaan noin tunnin ajan. Keskustelusarjassa mukana ovat ehdokkaista Mika Aaltola, Li Andersson, Sari Essayah, Pekka Haavisto, Jussi Halla-aho, Harry Harkimo, Olli Rehn, Alexander Stubb ja SDP:n ehdokas.

Presidentin arvot -keskustelut suoratoistetaan Ilta-Sanomien ISTV:n kautta. Paikalle tuomiokirkon kryptaan pääsee myös osallistumaan paikan päälle noin 100 henkilöä jokaiseen tilaisuuteen.

- Arvoista keskusteleminen on presidentinvaalien kohdalla erityisen tärkeää, sillä presidentti on arvojohtaja. Keskusteluissa pyrimme syventymään kunkin ehdokkaan persoonaan ja niihin arvoihin, joita hän pitää tärkeänä. Näissä keskusteluissa keskiössä on henkilö. Kyseessä ei ole perinteinen vaaliväittely, vaan jokaisen ehdokkaan kanssa keskustellaan kahden kesken, piispa Laajasalo sanoo.

Presidentin arvot -keskustelusarja Helsingin tuomiokirkon kryptassa:

• Maanantai 13.11. klo 13 Pekka Haavisto
  • Tiistai 14.11. klo 13 Olli Rehn