Vantaan Asunnottomien yö kysyy, kenelle kaupunki kuuluu - minulleko?

YK:n köyhyyden ja syrjäytymisen vastaisena päivänä 17.10. vietetään vuosittain Asunnottomien yötä. Vantaalla tapahtumaa vietetään Tikkurilan torilla ja kirkolla.

Vantan_asunnottomien_yö_nettiin.jpg

Vahti ry. ja vantaalaiset toimijat tuottavat Asunottomien yönä tapahtuman, jossa voi saada uuden hiusmallin, hengellistä sisältöä, lämmintä keittoa ja lettuja. YK:n köyhyyden ja syrjäytymisen vastaisena päivänä 17.10. vietetään vuosittain Asunnottomien yötä, Vantaan tapahtuma on osa tätä.

Asunnottomuus ei katoa, vaikka tyhjät asunnot ympärillämme lisääntyvät. Myös asuntoa vailla olevien ihmisten määrä ei ole merkittävästi vähentynyt. Asunnottomien yön teema ”Kenelle kaupunki kuuluu, minulleko?” haluaa nostaa esille jokaisen ihmisen arvon osana kaupunkikuvaamme ja tuoda esiin myös sitä, miten kaupunki kohtelee asunnottomia vantaalaisia. Jokainen vantaalainen on arvokas osa kaupungin moni-ilmeisiä kasvoja ja kaupunki kuuluu meille kaikille.

Asunnottomien yö ti 17.10.2023 Tikkurilan torilla ja kirkolla tarjoaa keskustelua asunnottomuudesta, lämmintä keittoa ja lettuja, hiustenleikkuu kirkolla, talousneuvontaa sekä sosiaalialan toimijoita. Mukana myös musiikkia mm. Vesa Salmi, Kielo Kärkkäinen, Aaro Peltonen ja Narrien kuninkaat.

Vantaan Asunnottomien yö 17.10.2023

• Klo 16–17 Keskustelua asunnottomuudesta
  • Klo 17–17.15 Info tapahtuman toimijoista ja ohjelmasta
  • Klo 17.15–17.45 Ohjelmaa
  • Klo 18–18.15 Tapahtuman avaus: Apulaiskaupunginjohtaja Katri Kalske
  • klo 19 Asunnottomien yön messu (Tikkurilan kirkko)
  • klo 16– 20 Ilmaista hiusten leikkuuta (Tikkurilan kirkko)

Asunnottomien yön tulet

• Klo 18.15–18.45 Vesa Salmi
  • Klo 18.55–19.25 Kielo Kärkkäinen
  • Klo 19.35–20.05 Aaro Peltonen
  • Klo 20.15–20.45 Narrien kuninkaat

Tapahtuman järjestävät

Pääjärjestäjänä Vahti ry, Vva ry, Laurea AMK, Vantaan seurakunnat, Tukihenkilöyhdistys Vantaan A-kilta, VaKe hyvinvointialue, Sininauhasäätiö, Kran rf, Careeria, Vantaan asunnottomuuden ehkäisy -hanke ja Keuda.

Fri Oct 06 13:32:32 EEST 2023