Abdel-Aziz Manadirille ansiomitali Rekolan kirkon sammutustöiden aloittamisesta – Vantaan yhteisen kirkkovaltuuston kokous alkoi mitalin luovutuksella

Vantaan yhteisen kirkkovaltuuston kokouksessa 19.9.2023 luovutettiin ansiomitali kesäkuisen Rekolan kirkon tulipalon alkusammutuksesta.

Jussi Koski, Eve Rämö, Jukka Parvinen ja Abdel-Aziz Manadir. Jukka Parvinen lukee diplomitekstiä

Rekolan kirkolla tapahtui kesäkuussa vakava tuhotyö, kun kirkon rakenteita pyrittiin sytyttämään tahallaan tuleen.

Suuremmilta vahingoilta onneksi vältyttiin. Tästä osaltaan kuuluu kiitos talon asukkaalle Abdel-Aziz Manadirille, joka ryhtyi ripeästi sammutustöihin tulen huomattuaan.

Siitä kunnianosoituksena Suomen palopäällystöliitto myönsi liiton ansionmitalin Abdel-Aziz Manadirille. Mitalia olivat luovuttamassa Rekolan seurakunnan kirkkoherra Jussi Koski, yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtaja Eve Rämö ja yhtymän johtaja Jukka Parvinen.

Ansiomitalin mukana tulleessa diplomissa lukee:
Kannettakoon tätä ansiomerkkiä näkyvänä tunnustuksena ja kiitollisuuden osoituksena kiitettävästä toiminnasta pelastusalan ja turvallisuuden hyväksi.

Yhteisen kirkkovaltuuston kokouksessa tehtiin seuraavia päätöksiä:

-    Päätettiin perustaa Vanda svenska församlingiin englanninkielisen työn pastorin virka 1.1.2024 alkaen.
-    Päätettiin Vantaan seurakuntayhtymän tuloveroprosentiksi 1,00 % vuodelle 2024.
-    Merkittiin tiedoksi puolivuotisraportti 1.1.–30.06.2023.
-    Hyväksyttiin Vantaan seurakuntayhtymän päivitetty taloussääntö 2023.
-    Hyväksyttiin Kirkko ja kaupunki -median Vantaan seurakuntayhtymän talousarvioksi vuodelle 2024 enintään 896.879 euroa.
-    Päätettiin vuokrata Helsingin Lehtisaaren ostoskeskuksen alueella olevat tontit Hausia Oy:lle/Hausia Oy:n perustamille asunto-osakeyhtiöille.
-    Päätettiin muuttaa 1.9.2023 lukien oppilaitospastorin ja oppilaitostyön viranhaltijan virkanimikkeet oppilaitospapin virkanimikkeeksi.

Lue kustakin asiasta tarkempi esittely esityslistalta, joka löytyy sivulta Päätöksenteko.

2023-09-19 18:57:00.0