Sururyhmässä on tilaa kaikille tunteille

Sururyhmä on maksuton vertaistukiryhmä läheisen kuolemasta toipuville. Vantaalla on syksyllä useita sururyhmiä.

surevia ihmisiä

Jokaisen suru on ainutkertainen, mutta sen jakaminen voi auttaa eteenpäin. Ryhmässä on tilaa itkeä, kysellä, vihata ja vaikka nauraakin, kun sen aika on. Sururyhmissä voi keskustella muiden läheistensä menettäneiden kanssa kuolemaan ja suruun liittyvistä tunteista, kokemuksista ja ajatuksista.

Sururyhmät auttavat parhaiten, jos läheisen kuolemasta on ryhmän alkaessa kulunut noin neljä kuukautta. Sururyhmiä ohjaavat diakoniatyöntekijät ja papit. Keskustelut ovat luottamuksellisia ja ryhmiin ei tavallisesti oteta uusia jäseniä aloituksen jälkeen.

Jos sururyhmään osallistuminen tuntuu vieraalta, mutta olisi tarve keskustella läheisen menetyksestä luottamuksellisesti, on mahdollisuus ottaa yhteyttä pappiin tai diakoniatyöntekijään. Vantaan seurakuntien pappien ja diakonien yhteystiedot löytyvät osoitteesta www.kirkkovantaalla.fi ja jokaisen seurakunnan omilta verkkosivuilta.

Sururyhmiä Vantaalla

Hakunilan seurakunta

Sururyhmä on alkamassa syksyllä. Lisätietoja ja ilmoittautuminen Tiina Palmu p. 050 356 5715, tiina.palmu@evl.fi.

Hämeenkylän seurakunta

Sururyhmä Hämeenkylän kirkolla alkaen ti 5.9. klo 13. Ryhmä kokoontuu kuusi kertaa. Ilmoittautuminen ja tiedustelut Anne Puumala, p. 050 367 5743, anne.puumala@evl.fi. Keväällä 2024 on tulossa sururyhmä, joka kokoontuu ilta-aikaan.

Korson seurakunta

Sururyhmä on alkamassa marraskuussa. Lisätietoja myöhemmin Korson seurakunnan verkkosivuilla.

Rekolan seurakunta

Sururyhmä on tulossa keväällä 2024.

Tikkurilan seurakunta

Sururyhmä Tikkurilan kirkolla keskiviikkoisin 9.11.–14.12. klo 17–18.30. Lisätietoja ja ilmoittautuminen Päivi Mäkinen, p. 050 548 6078, paivi.makinen@evl.fi.

Vantaankosken seurakunta

Sururyhmä Myyrmäen Virtakirkolla keskiviikkoisin 27.9.–25.10. klo 17.30–19. Ilmoittautuminen 20.9. mennessä Jenni Pesola, p. 050 381 6353, jenni.pesola@evl.fi. Toinen ryhmä tulossa marras–joulukuussa.

Wed Aug 30 14:22:00 EEST 2023