Ensi kesän vihkiajat suosittuun Pyhän Laurin kirkkoon varataan pian

Vantaan Pyhän Laurin kirkko kuuluu vuosi vuoden perään koko Suomen suosituimpiin vihkikirkkoihin. Vuodelle 2024 kirkkohäitä suunnittelevien on hyvä olla nyt valppaina, sillä vihkikirkon ajat kesälle 2024 varataan 28.8.-3.9.2023.

Pyhän Laurin kirkko

Vantaan Pyhän Laurin kirkko kuuluu vuosi vuoden perään koko Suomen suosituimpiin vihkikirkkoihin. Vuodelle 2024 kirkkohäitä suunnittelevien on hyvä olla nyt valppaina, sillä vihkikirkon ajat kesälle 2024 varataan pian.

Vihkiaikojen haku ajalle kesäkuu - joulukuu 2024 tapahtuu viikon 35 aikana (28.8.-3.9.2023). Hakuajan sisällä lähetetyt toiveet ovat sikäli samanarvoisia, ettei ole väliä, minä päivänä hakulomake on täytetty.

Vihkiaikaa haetaan oman sähköisen haun kautta, joka edellyttää vahvaa tunnistautumista ja tunnuksen luomista asiointipalveluun. Vihkiaikoja on perjantaisin alkuillasta ja lauantaisin iltapäivisin.

Etusijalla ovat parit, joista ainakin toinen on Tikkurilan seurakunnan tai Vanda svenska församlingin jäsen. Seuraavalla sijalla parit, joista ainakin toinen on jonkin muun Vantaan seurakunnan jäsen. Kolmannella sijalla ovat Vantaan ulkopuolella asuvat. Järjestelmä tarkistaa Vantaan seurakuntiin kuulumisen automaattisesti. Tarvittaessa järjestelmä arpoo, kuka pareista saa ajan.

Kesällä 2024 vihkiaikoja ei ole lainkaan lauantaina 11.8. Helsingan keskiaikatapahtuman vuoksi. Marras-joulukuussa vihkiaikoja on vähän konserttitapahtumien vuoksi.

Varsinainen haku avautuu 28.8., jota ennen järjestelmään voi halutessaan luoda tunnukset. Haun tuloksesta ilmoitetaan hakijoille sähköpostitse syyskuun 2023 aikana. Vihkiaikahaun jälkeen vapaaksi jääneet vihkiajat ovat varattavissa sähköisesti ja puhelimitse lokakuusta 2023 alkaen.

Fri Aug 25 13:40:00 EEST 2023