Hakunilan kirkkoherraksi valittiin Salla Poropudas

Hakunilan seurakunnan uusi kirkkoherra on Salla Poropudas. Valinnan teki Hakunilan seurakuntaneuvosto.

Salla Poropudas Hakunilan kirkko

Salla Poropudas (s. 1976) on koulutukseltaan filosofian tohtori sekä teologian maisteri ja hänet on vihitty papiksi 2002. Poropudas on työskennellyt Helsingin hiippakunnan hiippakuntasihteerinä Helsingin hiippakunnan tuomiokapitulissa vuodesta 2016.

Poropudas on työskennellyt Hakunilan seurakunnassa seurakuntapastorina vastuualanaan nuoriso- ja rippikoulutyö 2002–2015 ja Siuntion suomalaisen seurakunnan vs. kirkkoherrana 2022. Lisäksi hän on työskennellyt mm. Itä-Suomen yliopiston tuntiopettajana ja Espoon hiippakunnan tuomiokapitulin Ma. asiantuntijana.

- Olo on hämmentynyt ja onnellinen, kommentoi Poropudas valintaa tuoreeltaan Hakunilan kirkolla.

Hakunilan seurakuntaan kuuluu noin 12 761 vantaalaista. Se sijaitsee Itä-Vantaalla mm. Länsimäen, Sotungin, Vaaralan ja Itä-Hakkilan alueilla.

- Ajattelen, että meillä on aivan mahtavat luottamushenkilöt, tosi ihana henkilöstö ja aivan huiput seurakuntalaiset, joten odotukset ovat tosi korkealla ja nimenomaan sillä tavalla, että saadaan tehdä yhdessä, kertoo hän ajatuksiaan tulevasta työtehtävästä.

Seurakuntaneuvoston päätös ei ollut yksimielinen. Kirkkoherran virkaa haki myös Hakunilan seurakunnan kappalainen Harri Nurminen. Seurakuntaneuvoston äänet jakautuivat siten että Poropudas sai kahdeksan ääntä ja Nurminen kuusi.

Poropudas on Hakunilan seurakuntaneuvoston jäsen ja oli mukana seurakuntaneuvoston kokouksessa, jossa Hakunilan uusi kirkkoherra valittiin. Hän jääväsi itsensä kirkkoherran valintaan liittyvän pykälän käsittelyn ajaksi.

Viranhoitomääräyksen uudelle kirkkoherralle antaa Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli. Kirkkoherran asettaa virkaansa Helsingin piispa Teemu Laajasalo. Työn aloitus ja virkaan asettaminen tapahtuu vuoden 2024 alussa.

Kirkkoherran virka tuli avoimeksi maaliskuussa Hans Tuomisen siirryttyä kirkkoherraksi Vantaankosken seurakuntaan. Hakunilan vt. kirkkoherrana toimii Tiina Palmu.

Muokattu 25.8. kohtaa kirkkoherran virkaan asettamisen ajankohdasta sen tarkennuttua vuoden 2024 alkuun

Salla Poropudas, 050 343 8108, salla.poropudas@evl.fi

Vt. kirkkoherra Tiina Palmu, 050 356 5715, tiina.palmu@evl.fi