Perinteinen juhannusjuhla kaupunkilaisille Vantaalla

Juhannusjuhla Pyhän Laurin kirkolla tarjoaa tekemistä koko perheelle.

Pyhän Laurin kirkko

Vehreä kirkkopuisto nurmikoineen ja vanhoine omenapuineen, pienen kartanon näköinen pappila ja kahvila punaisessa hirsirakennuksessa. Arvokas ja rauhoittava keskiaikainen kivikirkko ja kesäisiä yhteislauluja, siinä puitteet kaupunkilaisten juhannusjuhlalle Vantaalla.

- Vantaan seurakuntien juhannusjuhlilla on pitkä perinne. Jokainen on tervetullut mukaan luomaan itselleen omaa juhannusperinnettä, sanoo pastori Katja-Maaria Kaskinen, joka on yksi tämän vuoden juhlien pääjärjestelijöistä.

Juhannusaattoa vietetään Pyhän Laurin kirkolla ja kirkkopuistossa. Ohjelmaa on tiedossa sekä lapsille että aikuisille. Molempia saattavat ilahduttaa Taika-Petterin jonglööraus, vatsastapuhuminen ja muut taikamaiset temput. Myös puistomuskarista saavat nauttia kaikenikäiset omalla tavallaan.

Aikaa on myös vapaalle oleilulle, vaikka kirkkoon tutustumiselle ja kahvilan herkuista nauttimiselle. Päätteeksi lauletaan kesäisiä lauluja ja vietetään pihahartaus kirkkopuistossa.

- Laulujen kautta saamme yhteyden keskikesän juhlan iloon ja siihen liittyviin muistoihin, Kaskinen sanoo.

- On hienoa, että paikalle tulee eri-ikäisiä ihmisiä.

Juhannusjuhla pe 23.6. klo 15–18.15 Pyhän Laurin kirkolla ja kirkkopuistossa, Kirkkotie 45. Ohjelmaa lapsille ja aikuisille. Ei ennakkoilmoittautumista. Tapahtuma on maksuton. Kahvilan tuotto Yhteisvastuukeräykselle. Järjestäjinä Vantaan seurakunnat.

klo 15 kahvila aukeaa

klo 16 iloinen puistomuskari