Myyrmäen kirkon peruskorjauksen urakoitsijakilpailutus käynnissä

Kilpailutus Myyrmäen kirkon korjaushankkeen urakoitsijasta on käynnissä. Tarjoukset tulee jättää 10.10. mennessä.

Myyrmäen kirkko

Esityksen urakoitsijan valinnasta tekee Vantaan seurakuntien kiinteistöjohtokunta ja lopullisen päätöksen yhteinen kirkkoneuvosto.

Valinnan perusteina ovat sekä hinta että laatu. Molempien osuus ratkaisussa on 50 prosenttia. Tarjousten laatua arvioidaan sekä tarjoajien aiemmin tekemien töiden referensseillä että hankkeeseen kiinnitettävien ammattilaisten kokemuksella ja osaamisella.

- Kilpailutuksen valintaperusteena ei ole yksinomaan halvin hinta, korostaa kiinteistöjohtaja Timo Kraufvelin

Projektinjohtourakoitsijana tulee toimimaan pääurakoitsija, joka voi olla rakennus- tai LVIA-alalta.

Hankkeen tarkoituksena on Myyrmäen kirkon peruskorjaus, jossa tavoitteena korjata kirkon sisäilmaongelmat. Samalla on otettava huomioon kirkon rakennushistorialliset arvot, sen omaleimainen arkkitehtuuri ja teknisten korjaustarpeiden perusteella määritellyt korjaustoimenpidekokonaisuudet.

Peruskorjauksen yhteydessä tilojen käyttöä pyritään tehostamaan ja muokkaamaan nykytilanteen tarpeita paremmin palveleviksi.

Hankinta-asiakirjat ovat saatavilla osoitteessa https://tarjouspalvelu.fi/vantaanseurakunnat?id=407888&tpk=35b57874-9c1b-4e41-9e8d-f9c3783a4befLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tontille ei toistaiseksi rakenneta muuta

Vantaan seurakunnat on jättänyt korjauksen rakennuslupahakemuksen kaupungille, koska mittava korjaus edellyttää sitä. Työt tontilla alkavat vuoden 2023 alussa.

Tontin kaavaan Vantaan seurakunnat ei toistaiseksi hae muutosta. Tässä vaiheessa kyse on siis kirkon peruskorjauksesta, eikä uudisrakentamista nyt toteuteta.

Myyrmäen kirkko on ollut suljettuna sisäilmaongelmien vuoksi vuodesta 2019. Kirkko on valmistunut 1984 ja sen on suunnitellut akateemikko Juha Leiviskä.

Wed Sep 14 08:00:00 EEST 2022