Luvassa laatujazzia – Tikkurilan kirkossa kuullaan Iiro Rantalaa ja Ilmiliekki Quartetia

Tikkurilan kirkon konsertit jatkuvat syksyllä monipuolisina. Syyskuussa tarjolla on kovia jazznimiä, kun kirkossa konsertoivat Ilmiliekki Quartet ja Iiro Rantala.

Iiro Rantala lähikuvassa.

Konsertit pidetään perjantai-iltana kello 18. Liput kumpaankin konserttiin maksavat 15 euroa ennakkoon Holvi-verkkokaupasta https://holvi.com/shop/PLauri/ tai kirkon ovelta ennen konserttia.

– Syyskuun tunnelmallisiin iltoihin sopii tällainen äänimaisema kotimaisen jazzskenen tunnettuine nimineen. Nyt oli myös harvinainen tilaisuus saada Ilmiliekin artistit yhtyeenä mukaan, Tikkurilan seurakunnan tapahtumakoordinaattori Susanna Lönnqvist toteaa.

Perjantaina 16.9. klo 18 Ilmiliekki Quartet

(Tikkurilan kirkko, Asematie 12 a)

Konsertissa kuullaan läpileikkaus yhtyeen ohjelmistosta ja paljon uudesta albumista. Ilmiliekki Quartetin muodostavat trumpetisti Verneri Pohjola, pianisti Tuomo Prättälä, basisti Antti Lötjönen ja rumpali Olavi Louhivuori. Jazzkokoonpano on kehitellyt syvällistä soundiaan jo kahden vuosikymmenen ajan. Pyöreän juhlavuoden kunniaksi yhtye julkaisi nimeään kantavan albumin ja esiintyy livenä pitkästä aikaa.

Perjantaina 30.9. klo 18 Iiro Rantala

(Tikkurilan kirkko, Asematie 12 a)

Soolopianokonsertissa kuullaan muden muassa Bachin, Mozartin, John Lennonin ja Bernsteinin musiikkia sekä Iiron omia sävellyksiä. Kaikki tämä viihdyttävien välitarinoiden kera.

Säveltäjä ja pianisti Iiro Rantala on maamme kansainvälisesti tunnetuimpia jazzmuusikkoja. Hän nousi maailmanmaineeseen 1990-luvulla Trio Töykeät -yhtyeen pianistina ja säveltäjänä, minkä jälkeen hän on jatkanut uraansa soolokonserttien, klassisen musiikin, näytelmien, musikaalien ja uusimpana aluevaltauksena myös oopperoiden säveltämisen parissa.

Jos asiakkaalla ei ole käytössä nettiä, on konsertteihin mahdollista varata lippu Tikkurilan kirkon palvelupisteeltä (lunastus kirkon ovelta ennen konserttia).

Kuva: Jari Kivelä

2022-08-29 10:53:33.0