Sounds of Mercy -gospelkuoro: Pääsiäiskonsertti He Has Risen / Valoa kohti -konserttisarja

su 31.3. klo 18.00
Sounds of Mercy -gospelkuoro: Pääasiäiskonsertti He Has Risen / Valoa kohti -konserttisarja.

Tikkurilan kirkko

Gospelkuoro Sounds of Mercy pitää Tikkurilan kirkossa pääsiäisen ilosanomaa ja lohdullista viestiä pulppuavan konsertin, joka huipentaa tämän vuotisen Valoa kohti -konserttisarjan. Illan aikana kuullaan mukaansatempaavaa afroamerikkalaista kuoromusiikkia mm. artisteilta Kirk Franklin ja Israel Houghton. Kuoroa johtaa mm. huippusuositun Elämäni Biisi -ohjelman bändistä tuttu Jepa Lambert, joka on tuttu kasvo monien suosittujen artistien taustalla. Kuoroa säestävässä yhtyeessä soittavat Markku Heikkilä, Aki Haarala ja Sakke Pitkäsalo. Sounds of Mercy on kolme vuotta sitten perustettu gospelkuoro, joka on jo lyhyessä ajassa saavuttanut suurta näkyvyyttä esiintyessään mm. Ylen Riemulaulut-ohjelmassa, MTV3:n Putouksessa, Love-ohjelmassa sekä Emma-gaalassa. Vapaa pääsy, ohjelma 10 €. Sali täytetään saapumisjärjestyksessä.

Sounds of Mercy on vuonna 2021 perustettu, pääkaupunkiseudulla toimiva gospelkuoro. Sen muodostaa n. 25 laulajaa, joiden äänet ovat hitsautuneet yhteen vuosien yhteistyössä eri kuoroissa, ja joita yhdistää rakkaus afroamerikkalaiseen gospelmusiikkiin. Armo on kuoron keskeisin arvo ja gospelin ydin. Jokaisella laulajalla on oma tarinansa ja kokemuksensa armon kohtaamisesta, ja tämän kokemuksen Sounds of Mercy haluaa jakaa yleisönsä kanssa.

Sounds of Mercy antaa oman, uniikin äänen Suomen gospelkentälle tuottamalla omaa musiikkia sekä tulkitsemalla vanhempia ja uudempia gospelklassikoita. Kuoron johtaja Jepa Lambert on ammattilaulaja ja sessiomuusikko, joka on tehnyt uraansa sovittamalla harmonioita ja säestämällä solisteja monipuolisilla laulusoundeilla. Hän on johtanut erilaisia kuoroja 14-vuotiaasta asti ja New Yorkissa asuessaan laulanut Times Square Churchin satahenkisessä gospelkuorossa. Nykyään Jepa on tuttu kasvo monille TV-katsojille lukuisten musiikkiohjelmien taustalaulajana.

Kuva: Jani Laukkanen

Hiljaisen viikon ja pääsiäisen Valoa kohti -konserttisarja 2024

Pyhän Laurin kirkossa (Kirkkotie 45, 01510 Vantaa):

la 23.3. klo 18 Jeesuksen seitsemän sanaa ristillä. Suomalainen kamarikuoro esittää osia H. Schützin teoksista Schwanengesang sekä Die sieben Worte Jesu am Kreuz. Susanna Moliski (sopraano), Loviisa Hynninen (altto), Markku Pihlaja (tenori), Mikko Eskelinen (tenori), Reijo Kekkonen (basso). Mauriz Brunell (urut). Johtaa Eric-Olof Söderström.

su 24.3. klo 18 Club for Five: Palmusunnuntain kirkkokonsertti. Akustinen vokaalimusiikin hetki, jossa kuulija saa hiljentyä yhtyeen musiikin parissa. Suomalaisille rakkaita virsiä sekä muita tunnelmallisia lauluja yhtyeen uran varrelta.

ke 27.3. klo 18 Ristiinnaulitsemisesta Taivaaseenastumiseen. Viulisti Kreeta-Maria Kentala ja cembalisti-urkuri Tea Polso esittävät Heinrich Ignaz Franz Biberin Mysteerisonaatteja: Ristiinnaulitseminen, Ylösnousemus, Taivaaseenastuminen sekä meditatiivisen sooloviulupassacaglian Suojelusenkeli-virrestä.

pe 29.3. klo 15 Gregoriaaninen Markus-passio ja Jeesuksen kuolinhetken muistohartaus. Corvus Laurencij –kuoro, evankelista Kari Jerkku, Jeesus, Jaakko Hyttinen, johtaa Samppa Laakso.

la 30.3. klo 16 Karl Jenkins: Stabat Mater. Vantaan seurakuntien kamarikuoro, Marle Himberg, mezzosopraano, Jussi Miilunpalo, piano, johtaa Terje Kukk.

Tikkurilan kirkossa (Asematie 12a, 01300 Vantaa):

to 28.3. klo 12 Oi Jumalan Karitsa. Kiirastorstain päivämusiikki. J. S. Bachin paastonajan musiikkia. Iina Katila, urut.

su 31.3. klo 18 He Has Risen – pääsiäispäivän gospelkonsertti. Sounds of Mercy -gospelkuoron pääsiäisen ilosanomaa ja lohdullista viestiä pulppuava konsertti. Kuoroa johtaa mm. suositun Elämäni Biisi -ohjelman bändistä tuttu Jepa Lambert.

Valoa kohti on Tikkurilan seurakunnan musiikkityön tuottama konserttisarja. Kaikkiin konsertteihin on vapaa pääsy. Ohjelmalehtisen hinta on 10 €. Torstaina 28.3.24 ja perjantaina 29.3.24 ei ohjelmamaksua.

• Musiikki Musiikki

Linkki avautuu uudessa välilehdessä