Nuorten aikuisten matka Kreikkaan

pe 29.3. klo 11.00 – ti 2.4.
Kuva merestä ja teksti nuori aikuinen lähde pääsiäiseksi Kreikkaan.

Ateena, Kreikka

Nuori aikuinen, lähde pääsiäiseksi Kreikkaan! Tutustumme historialliseen Ateenaan sekä seurakuntamme kansainvälisten työntekijöiden työhön maahanmuuttajien ja Euroopasta turvaa hakevien pakolaisten parissa. Nuorten aikuisten matkalla tutustumme persiankielisten parissa tehtävään työhön sekä vierailemme pakolaisleirin lähettyvillä ja Alpha & Omega keskuksella. Matkalla nautimme keväisestä Ateenan kaupungista ja vierailemme mm. Akropolis kukkulalla. Tervetuloa mukaan matkalle!

Nuorten aikuisten matka suuntautuu keväiseen Ateenaan 29.3–2.4.2024. Matkalla tutustumme historialliseen Ateenan kaupunkiin sekä Tikkurilan seurakunnan tukemien nimikkolähettien diasporatyöhön Kreikassa. Diasporatyössä kohdataan pakolaisuuden ja muiden syiden takia kotinsa jättäneitä maahantulijoita. Tapaamme myös nimikkolähettimme Koistiset ja Masihit.

Alustava ohjelma:

Pe 29.3. Lento Helsinki-Ateena, majoittuminen, tutustuminen lähialueeseen ja ilallinen.

La 30.3. Vierailu Korupissa, tutustuminen Alpha & Omega keskuksen työhön pakolaisten parissa sekä osallistuminen jumalanpalvelukseen ja yhteiseen illalliseen seurakunnan kanssa.

Su 31.3.  Tutustuminen Ateenan kaupunkiin, vierailu Akropolis kukkulalla ja Areopagilla sekä tutustuminen persiankielisten parissa tehtävään työhön.

Ma 1.4. vierailu pakolaisleirin lähistöllä ja avustustoimintaan osallistuminen sekä vapaata aikaa kiinnostuksen mukaan The Mall Athens kauppakeskuksessa tai meren rannalla.

Ti 2.4. Lento Ateena-Helsinki.

Matkan hinta osallistujalle on n. 400€. Matkan kokonaiskustannukset ovat noin 500–600€/hlö. Matkalle lähtijät sitoutuvat mahdollisuuksien mukaan yhteiseen varainkeruuseen (mm. myyjäiset, kahvituksia ym), jolla matkan kustannuksia osallistujaa kohden pienennetään (0-50 %). Hinta sisältää lennot, majoituksen hostellissa/hotellissa, liikkumisen julkisella liikenteellä sekä päivittäin aamiaisen ja yhden lämpimän ruoan.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen: mari.chaulagai@evl.fi, p. 050 4147234

• Nuorille Nuorille
  • Lähetys- ja avustustyö Lähetys- ja avustustyö

Tikkurilan seurakunta

Lähetystyön ja kansainvälisen työn sihteeri
PL 69
01301 Vantaa
Pappi
Tikkurilan seurakunta

Olen yksi Tikkurilan seurakunnan papeista ja pääosin keskityn työssäni perus papin työhön, eli toimituksiin ja messuihin. Lisäksi saan tehdä töitä erityisesti nuorten aikuisten kanssa. Parasta työssäni onkin kohdata erilaisia ihmisiä monenlaisissa elämäntilanteissa.