Jeesuksen kuolinhetken musiikki- ja rukoushetki Rekolan kirkossa

pe 29.3. klo 15.00
Rekolan seurakunnan vokaaliyhtye

Rekolan Pyhän Andreaan kirkko

Pastori Seppo Paulasaari. Rekolan seurakunnan vokaaliyhtyettä johtaa kanttori Sirkku-Liisa Niemi

Evankeliumista Luukkaan mukaan, luvusta 23

Oli jo kuudes tunti. Silloin, keskipäivällä, aurinko pimeni. Pimeys tuli koko maan ylle, ja sitä kesti yhdeksänteen tuntiin saakka. Temppelin väliverho repesi keskeltä kahtia. Ja Jeesus huusi kovalla äänellä: ”Isä, sinun käsiisi minä uskon henkeni.” Tämän sanottuaan hän henkäisi viimeisen kerran.
    Kun sadanpäällikkö näki, mitä tapahtui, hän antoi Jumalalle kunnian ja sanoi: ”Tämä mies oli todella viaton.” Ja kaikki ne ihmiset, jotka suurin joukoin olivat kerääntyneet katselemaan tätä näytelmää, palasivat tämän nähtyään kaupunkiin rintaansa lyöden. Jeesuksen tuttavat seisoivat kaikki etäämpänä ja seurasivat sieltä tapahtumia. Siellä olivat myös naiset, jotka olivat tulleet Galileasta hänen mukanaan.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Rekolan seurakunta