to 29.2. klo 18.00
Karkauspäivän konsertti: Tyyneyteen karkaavat – Juulia Salo, kantele, Anna-Sofia Anttonen, saksofoni ja Nemat Battah, oud ja laulu.

Pyhän Laurin kirkko

Konsertti Tyyneyteen karkaavat kutsuu kuulijoita arjen keskeltä lepäämään ja virvoittautumaan rauhoittavan musiikin äärelle. Konsertissa kuullaan ainutlaatuisia soittimia yhdessä ja yksin: kantele, saksofoni ja Lähi-idästä kotoisin oleva oud muodostavat harvinaisen kokoonpanon, joka soittaa musiikkia eri aikakausilta aina keskiajalta nykypäivään saakka improvisaatiolla höystettynä. Ohjelmistossa on mm. Hildegard Bingeniläisen, Arvo Pärtin sekä muusikoiden itse säveltämää ja sovittamaa tunnelmallista ja meditatiivista musiikkia. Juulia Salo (kantele), Anna-Sofia Anttonen (saksofoni) ja Nemat Battah (oud ja laulu) ovat monipuolisia musiikin ammattilaisia, jotka työskentelevät laaja-alaisesti niin taidemusiikin kuin maailmanmusiikin parissa ja ovat erityisen viehättyneitä poikkeuksellisten soitinyhdistelmiensä sykähdyttävistä sointimaailmoista. Vapaa pääsy, ohjelma 15 €.

.

• Musiikki Musiikki