Sururyhmä

to 25.11. klo 17.00

Korson seurakuntakeskus / Korson seurakunta

Sururyhmän tarkoitus on toimia vertaistukena läheisen ihmisen menettäneille. Ryhmässä on mahdollisuus jakaa kokemuksia menetykseen, kuolemaan ja suruun liittyen, keskustella ja käsitellä tunteita. Sururyhmän periaatteita ovat luottamuksellisuus, ilmaisemisen vapaus ja tunteiden salliminen. Sururyhmään voi hakeutua kun menetyksestä on kulunut neljästä kuuteen kuukautta.

Sururyhmä kokoontuu 4 kertaa Korson seurakuntakeskuksen alakerran kokoontumistiloissa.
Ryhmäläisiä kutsutaan mukaan myös ennen tai jälkeen kokoontumista olevaan yhteiseen messuun Korson kirkkoon.
1.Kerta to 11.11 klo 17.00  (+Korsomessu klo 18.30)
2.Kerta su 14.11 klo 11.30 (+messu klo 10)
3.Kerta su 21.11 klo 17,00 (+Korsomessu klo 19)
4.Kerta to 25.11 klo 17.00 (+Korsomessu klo 18.30)

Sururyhmän kokoontumisessa on tarjolla kahvia ja teetä sekä pientä suolaista.

Ilmoittautumiset ja tiedustelut 4.11 mennessä
Diakoniapastori Mari Mäkelä 0505111783 mari.makela@evl.fi
Diakoni Jaana Jurvanen 0505999068 jaana.jurvanen@evl.fi

Korson seurakunta

Diakoniatyöntekijä
Korson seurakunta
Merikotkantie 4
01450 Vantaa

Olen syntynyt Helsingissä, mutta asunut lähes koko ikäni Keski-Suomessa. Muutin takaisin pääkaupunkiseudulle v. 2015, kun tulin opiskelemaan sosionomi-diakoniksi. Ennen opintoja työskentelin vanhusten parissa lähihoitajana. Olen hoivaihminen, joten ihmisläheinen työ sopii minulle hyvin.

Perusdiakoniatyön lisäksi työtehtäviini kuluu Katulähetyksen yhteisöruokailusta vastaaminen, sekä päihde- ja kriminaalityö. Perusdiakoniatyö on kohtaamista, keskustelua ja ohjaamista, niin elämän vaikeuksissa kuin talouteen liittyvissä kysymyksissä. Päihde- ja kriminaalityöhön kuuluu mm. vierailut Vantaan vankilassa. Katulähetyksen yhteisöruokailu on maksuton, lämmin ateria, johon kutsutaan vähävaraisia korsolaisia. Ateria valmistetaan hävikkiruuasta ja päivän toteuttavat vapaaehtoiset ja kuntouttavassa työtoiminnassa olevat.

Diakoniatyössä pidän siitä, että se on itsenäistä ja siinä voi hyödyntää omia vahvuuksia. Tarvittaessa omalta tiimiltä saa apua ja tukea. Diakoniatyö on myös hyvin vaihtelevaa, kahta samanlaista päivää ei ole. Ihmisten kohtaaminen ja rinnalla kulkeminen on minulle mieluista. Omista aikaisemmista elämänkokemuksista voi ammentaa toisille.

Minut tavoittaa myös sosiaalisen median ja WhatsAppin kautta.