Seurakuntasi ja kirkkosi verkossa

Tältä sivulta löydät Korson kirkon virtuaalisen esittelyn ja Kirkonkulma-blogimme.

Vanhan sanonnan mukaan emme voi mennä minnekään, minne Kristus ei olisi jo mennyt edeltä. Siksi seurakunnan työntekijät palvelevat sinua myös verkossa.

Korson virtuaalikirkko

Tutustu Korson kirkkoon virtuaalisesti! Pääset tutustumaan Korson kirkon tiloihin valitsemalla eri näkymiä.

Löydät näkymistä myös lisätietoa napsauttamalla kuvakkeita.

Voit navigoida tiloissa hiiren tai nuolinäppäinten avulla.

Saata avattua näkymän koko näytön kokoiseksi näkymän oikeasta yläkulmasta.

Lohduksi toisillemme

Fri Oct 06 10:00:00 EEST 2023, Joona Raudaskoski

Kuvituskuvassa pupu halaa pehmokoiraa

Onko sinulla ollut lohtulelu?

Lapsi puristaa nuhjaantunutta unipupua. Korva on pureskeltu rikki ja jalat ovat vanuneet muodottomiksi.

Aikuisen silmään kuolalla kyllästetty pupu vaikuttaa jopa vastenmieliseltä. Silti se on lelu, jota ilta illan perään etsitään pesukoneen takaa tai kirjahyllystä.

Pupussa itsessään ei ole mitään erityistä. Samanlaisia löytyy monista eri kaupoista. Jotain erityistä kuitenkin juuri tässä pupussa on. Sitä erityisyyttä ei mikään muu samalta näyttävä pupu voi korvata.

Ensinnäkin tämä pupu on saatu lahjaksi kummilta, joka on lapsen elämässä erityinen aikuinen. Tämä pehmopupu on myös ollut lapsen mukana kaikkialla, jokaisella yön yli kestäneellä reissulla. Se on kuullut vuosien mittaan jokaisen iltarukouksen ja -virren. Ehkä ne ovat imeytyneet muiden aineiden mukana pupun korviin ja raajoihin. Ehkä lapsi imee niistäkin itselleen turvaa ja lohtua.

Lokakuussa Maarukan mummot -ryhmässä aletaan kutoa lohtulampaita. Niitä jaetaan lapsille, joita on kohdannut suru.

Jokaisen lampaan silmukkaan voi kutoa sisään oman rukouksensa lapsen puolesta. Ehkä joku lapsi vielä löytää lohtua ja turvaa imeskellessään juuri sinun kutomasi lampaan korvaa ennen nukkumaanmenoa. Ehkä juuri sinä voit olla se erityinen aikuinen, joka saa antaa jollekin lapselle lohtulampaan.

• Maarukan mummot -käsityöpiiri kokoontuu Kirkonkulmassa 4.10. alkaen klo 12. Kudotaan yhdessä lohtulampaita. Tervetuloa kaikki kutomisesta ja käsitöistä kiinnostuneet ikään katsomatta.
  • Kastesukkia kutomaan? Uudet seurakuntalaiset saavat kastejuhlassaan lahjaksi kastesukat.
    Suurin osa sukista on vauvojen kokoa, mutta myös nuorten ja aikuisten kokoja tarvitaan.
    Jos olet kiinnostunut kutomaan sukkia, voit noutaa langat kirkkoherranvirastosta tai sopia puhelimitse lankojen noudon. Kirkkoherranvirasto palvelee arkisin klo 9–14, p. 09 830 6550.

Blogi