Rekolan Pyhän Andreaan kirkko

Rekolan kirkko

Rekolan Pyhän Andreaan kirkko. Ulkokuva.

09 830 6700 Tilavaraukset

09 830 6708 Vahtimestarit

Aukioloajat ja tilojen varaukset

• Kirkko avoinna: pääosin iltaisin ja viikonloppuisin tilaisuuksien yhteydessä.
  • Ristiäiset, häät tai hautajaiset tulossa? Varaukset verkkopalvelustamme.Linkki avautuu uudessa välilehdessä
  • Tilaisuuksien käytännön järjestelyt (tiloihin tutustuminen, kalustus, astiat, liinat ja yksityiskohdat): vahtimestari, p. 09 830 6708. Vahtimestari ei tee tilavarauksia.
  • Musiikkitilaisuuksien varaukset: kanttori Sirkku–Liisa Niemi, p. 050 336 6798
  • Vantaan seurakuntien jäsenille kasteen ja kastekahvien, avioliittoon vihkimisen ja hääjuhlan sekä hautajaisten ja muistotilaisuuden tilavuokra 0 e (6 tuntia). ► Katso muut hinnat tästä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Panoraamakuvat Rekolan kirkosta

►Katso kuvia Rekolan kirkosta

Rekolan kirkko juhlatilana

Käytettävissä olevat tilat:

• Valoisa kirkkosali, istumapaikkoja 150 hengelle.
  • Seurakuntasalit 1 ja 2, molemmat 60-70 henkeä. Molemmista yhteys keittiöön.
  • Kerhohuone 1 noin 24 henkeä. Tilassa takka.
  • Kerhohuone 2 noin 15 henkeä. Tilassa pyöreät pöydät, nojatuolit ja sohva.
  • Päiväkerhohuone noin 25 henkeä. Tilassa takka.
  • Lähellä kerhohuoneita on pikkukeittiö (8 m2)

Tilojen varusteet

Iso keittiö (seurakuntasali 2:n yhteydessä)
Toimivassa suurkeittiötilassa on teollisuusjääkaappi, pakastin, astianpesukone, liesi, uuni, mikroaaltouuni, vedenkeitin, 2 isoa kahvinkeitintä, sekä termoskannuja kahville ja teelle.

Astiat ja liinat
Käytettävissä maksutta on valkoinen Arabian Arctica -sarjan kahvi- ja ruoka-astiasto ►n. 120 hengelle.
Saatavissa myös eri kokoisia maljakoita ja tuikkukippoja.

Valkoiset juhlapöytäliinat ovat vuokrattavissa. Hinnoittelu tapahtuu henkilömäärän mukaan.
►1–15/henk: 30e,
►16–40/henk: 60e,
►yli 40/henk: 90e. (sis alv).

► Katso muut hinnat tästä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kastemekko
Kirkolla on käytettävissä 2 kastemekkomallia, sekä sininen ja v.pun kastenauha.

Rekolan Pyhän Andreaan kirkko seisoo korkealla mäellä Kustaantien varressa. Punatiilinen kirkko on nimetty apostoli Andreaan mukaan ja se vihittiin käyttöön vuonna 1988. Kirkon on suunnitellut arkkitehtitoimisto Pirkko ja Pekka Piirta.

Tilan käyttö

Tilat ovat käytettävissä päivittäin. Kirkollisiin toimituksiin ja rukoushetkiin liittyvä tilojen käyttö on maksutonta Vantaan seurakuntien jäsenille.

Tiloja voi varata myös samaa sukupuolta olevien parien avioliiton vapaamuotoisiin rukoushetkiin ja näiden rukoushetkien yhteydessä vietettäviin juhliin.

►Nimiäisiin tai rippijuhliin tiloja ei valitettavasti voida vuokrata.

TOIMITUSVARAUKSET: Ristiäiset, häät, hautajaiset ja muistotilaisuus

Ristiäis– vihki– tai hautajaisvaraukset verkkopalvelustamme
► Hautaus– ja muistotilaisuuksien varaukset puhelimitse Vantaan seurakuntien hautausmaan toimistosta ma–pe klo 9–15, 09 8306 220.
► Ristiäiset ja häät voi varata myös kirkkoherranvirastosta puhelimitse ma–to klo 9–14, 09 830 6700

Tilojen esittelyt vahtimestarin kautta p. 09 830 6708.

Parkkipaikat

• Varsinainen pysäköintipaikka on kirkkorakennuksen alapuolella, Kustaantien ja Rekolantien risteyksessä. Parkkipaikalla n. 32 autopaikkaa. Parkkialue on maksuton.
  • Liikuntarajoitteisten autoja varten on 2 invapaikkaa kirkkopihalla, josta kirkkoon mentäessä ei ole portaita noustavana.
    Vaatii invapysäköintiluvan.
  • Virastossa asiointia varten on muutama autopaikka pääsisäänkäynnin vieressä Kustaantien varressa. HUOM: kiekollinen paikka 4h.

Esteettömyys

• Esteetön wc-tila molemmissa kerroksissa.
  • Alttarin edustalle esteetön pääsy. Kirkkoherranviraston sisäänkäynti on esteetön, mutta kulkureitillä esteettömiltä autopaikoilta on pituuskaltevuutta. Rakennuksessa ei ole hissiä.
  • Induktiosilmukka kirkkosalissa.
Esteetön wc Esteetön wc
Induktiosilmukka Induktiosilmukka
Lastenhoitohuone Lastenhoitohuone
Pysäköinti Pysäköinti
wc wc

ti 19.3. klo 12.00 -13.30

Yläovet auki- syödään yhdessä

Yläovet auki, syödään yhdessä. Aloitamme lyhyellä hartaudella. Sauna, oma pyyhe mukaan.
ke 20.3. klo 9.30

Silmukkasiskot

Kaikenlaiset, taitavat ja taitamattomat mahtuvat mukaan!
su 24.3. klo 10.00

Palmusunnuntain perhemessu Rekolassa

Mukana Hanna-pappi, Suvi-kanttori ja lapsikuoro Laululaiva, varhaiskasvatuksen ohjaaja Kirstu sekä lastenohjaaja Kirsi.
ti 26.3. klo 12.00 -13.30

PERUTTU Yläovet auki- syödään yhdessä

PÄÄSIÄISTAUKO. Syömme yhdessä jälleen 7.4.
ti 26.3. klo 19.00

Kustaantie 22, 01400 Vantaa

Millainen virsi - eli kuinka Kristuksen kärsimystä kuvataan virsissä ja urkumusiikissa

Virsitietäjä Pekka Kivekäs ja urkuri Sirkku-Liisa Niemi
ke 27.3. klo 9.30

Silmukkasiskot

Kaikenlaiset, taitavat ja taitamattomat mahtuvat mukaan!
to 28.3. klo 19.00

Kiirastorstain messu Rekolassa

Liturgi Pia Judd, Rekolan seurakunnan vokaaliyhtyettä johtaa kanttori Sirkku-Liisa Niemi
pe 29.3. klo 15.00