Seutulan kappeli

Seutulan kappeli. Ulkokuva.

(09) 8306 333

Hirsistä rakennettu Seutulan eli Königstedtin kappeli valmistui talkootyöllä vuonna 1925 Königstedtin kartanon maille. Punainen kaunis kappeli sijaitsee viehättävässä maalaismaisessa ympäristössä. Tulo kappelille on kuin sukellus perinteiseen maalaisidylliin.

Kappeli on pieni, suorakaiteinen ja satulakattoinen kirkko, jonka alttaripäädystä ulkonee runkohuonetta matalampi seurakuntasali- ja asuntosiipi.

Toimintaa Seutulan kappelissa järjestää Vantaankosken seurakunta.

Katso panoraamakuvatLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kuvia Seutulan kappelista

Tilan käyttö

Kappelia voi varata juhlatilaisuuksiin iltaisin ja viikonloppuisin.

Tilavaraukset

Ristiäiset, kaste, häät, hautajaiset, juhlat, kokous tulossa? Kaste-, hää- ja muut juhlavaraukset p. 09 8306 404 ma-pe klo 9-14,  tilavaraukset.vantaankoski@evl.fi. Hautajaisvaraukset p. 09 8306 220 ma-pe klo 9-15. Ristiäiset, häät ja hautajaiset voi varata myös verkkopalvelustamme.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Vahtimestarien kanssa voi sopia tilojen esittelystä, p. 050 341 8381.

Musiikkitilaisuuksien varaukset: kanttori Mari-Annika Heikkilä, p. 044 422 0407, mari-annika.heikkila(at)evl.fi

Seutulan kappeli juhlatilana

Tunnelmallinen Seutulan kappeli sopii niin kasteisiin, häihin kuin hautajaisiinkin. Kappeliin mahtuu enimmillään 100 henkeä. Jos toimituksen yhteydessä halutaan järjestää kahvitus tai muistotilaisuus, pöytien ääreen mahtuu 30 henkeä.

Varusteet

Kappelissa on 5 pöytää ja noutopöytä. Kappelissa on piano. Seurakunnalla on kastepuku, jota voi varata kastetilaisuuksiin.

Keittiö

Salin vieressä on pieni keittiö, jossa kahvinkeitin, liesi, mikroaaltouuni ja astianpesukone. Uunia ei ole. Käytettävissä on Arabian valkoinen kahvi- ja ruoka-astiasto 30 hengelle. Valkoiset juhlapöytäliinat ovat vuokrattavissa. Vuokraus sovitaan varauksen yhteydessä. Lapsille on varattu kaksi syöttötuolia.

Maksut

Vantaan seurakuntien jäsenille kasteen ja kastekahvien, avioliittoon vihkimisen ja hääjuhlan sekä hautajaisten ja muistotilaisuuden tilavuokra 0 e (6 tuntia). ► Katso muut hinnat tästä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Hääpareille tiedoksi

"Parhain vihkiaika on mikä tahansa kesäpäivä, jolloin linnut livertävät ja luonto kukoistaa. Kesällä voi vihkiä ulkonakin."

• Kappelin käytävän pituus on noin 25 metriä.
  • Tuolit on sijoitettuna käytävän molemmilla puolilla, joten kappelissa on niin sanottu  sulhas- ja morsianpuoli.
  • Seutulan vihkiryijy on vaalea "Auringonkehrä". Ryijy on Marttojen kappelille lahjoittama.
  • Kappelilla on pienten urkujen lisäksi käytössä urkuharmoni. Urkuharmoni sopii hyvin kansanmusiikkimaisiin häämarsseihin.

"Monet parit ovat halunneetkin marssit harmonilla, kun olen niitä esitellyt. Seutulassa voi kohtuullisesti soittaa myös hillitympiä marsseja kuten Prinsessa Ruusunen tai Elgarin "The land of hope and glory" eli Maa tulevaisuuden.  Ollenkaan harmonilla ei onnistu isoille uruille tarkoitetut sävellykset, kuten Widorin Toccata tai sovitus Tähtien sota -elokuvan teemasta."

-Kari Jerkku, kanttori

Parkkipaikat

Kappelilla on maksuttomia parkkipaikkoja.

Esteettömyys

Esteetön sisäänkäynti. Pääsisäänkäynnille portaat ja luiska. Kulkuväylä pääsisäänkäynnille on paikoin jyrkkä (kaltevuus 18 %). Alttarin edustalle esteetön pääsy. Kerhotilaan esteetön reitti kappelin kautta.

Kävijäpalautetta

- Mikään ei voi Seutulan kappelissa olla huonoa, kun tyytyy 1920-luvun hieman modernisoituun tasoon. Maalaisromanttista tunnelmaa riittää!

- Mukava ja rauhallinen kyläkappeli.

- Personal and quiet atmosphere. Building is at beautiful location.

Lue myös:

Seutulan kappelin historia

Esteetön kulku Esteetön kulku
wc wc

ti 19.3. klo 13.00 -14.30

su 24.3. klo 12.00 -13.00

Palmusunnuntain nuorten messu

Tule hiljentymään palmusunnuntain sanoman äärelle. Kuunnellen, rukoillen, yhdessä laulaen.
ti 26.3. klo 13.00 -14.30

to 28.3. klo 18.00 -19.30

Kiirastorstain iltamessu

Tule hiljentymään kiirastorstain sanoman äärelle.
ma 1.4. klo 12.00 -13.30

Toisen pääisäispäivän messu

Hetki aikaa rauhoittua ehtoollisella, Raamatun sanomaa pohtien ja rukoillen, musiikkia kuunnellen ja yhdessä laulaen. Pääsiäisen sanoma koskettaa!
ti 2.4. klo 13.00 -14.30

ti 9.4. klo 13.00 -14.30