Pyhän Laurin kappeli

Pyhän Laurin kappeli.

Pappilankuja 3, 01510 Vantaa

Aukioloajat ja tilojen varaukset

• Kappelin isossa salissa on 80 istumapaikkaa ja pienessä salissa 25. Tuhkanluovutustilassa on 10 istumapaikkaa.
  • Suosittelemme kasvomaskien käyttöä kappelissa.

• Kappeli on varattu siunaustilaisuuksia varten torstaista lauantaihin klo 8–16. Muina aikoina voidaan järjestää esimerkiksi konsertteja.
  • Siunausvaraukset oman seurakunnan varauspalvelun kautta.
  • Musiikkitilaisuuksien ja kuvausten varaukset: tapahtumakoordinaattori Susanna Lönnqvist, p. 050 559 4782 ja kanttori Samppa Laakso, p. 050 330 1582
  • Vantaan seurakuntien jäsenille kasteen ja kastekahvien, avioliittoon vihkimisen ja hääjuhlan sekä hautajaisten ja muistotilaisuuden tilavuokra 0 e (6 tuntia). ► Katso muut hinnat tästä.

• Kappelin vahtimestari 09 8306 224
  • Vantaan seurakuntien vaihde 09 830 61

Pyhän Laurin kappeli – S:t Lars kapell vihittiin käyttöön elokuussa 2010.

Kappeli on rakennettu perhejuhlia kuten hautajaisia, kasteita ja häitä varten. Sen lisäksi kappeli on muun muassa suosittu konserttipaikka.

Siunaustilaisuuksia varten kappeli on varattu torstaista lauantaihin klo 8–16. Konsertteja ja muita tilaisuuksia voidaan järjestää muina aikoina.

Lohtua lohduttomuudessa

Pyhän Laurin kappeli kuvaa ihmisen matkaa ajasta iäisyyteen. Kappelin viesti on elämän jatkuminen, lohdun kokeminen lohduttomuudessa.

Rakennuksen suunnittelutyössä on eläydytty erityisesti surevan omaisen asemaan.

Kappelin ovat suunnitelleet arkkitehdit Anu Puustinen ja Ville Hara.

”Kappeli täydentää ja eheyttää Pyhän Laurin kirkon hautausmaan kulttuurihistoriallisesti merkittävää miljöötä”, kuvailee Puustinen.

Puustisen mukaan kappelin käyttöikätavoite on 200 vuotta.

Rakennuksen tulevat työntekijät ovat saaneet antaa oman käytännön asiantuntemuksensa kappelin suunnitteluun. Näin uudet tilat palvelevat seurakuntalaisia entisiä paremmin ja helpottavat työntekijöiden arkea.

Katso tästä panoraamakuvat  sisältä ja ulkoaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

• Esteettömyys

• Esteettömät parkkipaikat
  • Induktiosilmukka molemmissa saleissa
  • Sekä pienen että ison salin ulko-ovissa luiskat sisääntulossa, sekä ovien automaattinen aukaisu painikkeella
  • Esteettömät wc:t sekä pienen että ison salin aulassa

Parkkipaikat

• Pysäköintialue rakennuksen vieressä
Esteetön kulku Esteetön kulku
Induktiosilmukka Induktiosilmukka
wc wc

pe 20.9. klo 18.00

Pappilankuja 3, 01510 Vantaa

Hääyö Vantaan Pyhän Laurin kirkossa

Tunnelmallista Hääyö-tapahtumaa vietetään Vantaan Pyhän Laurin kirkossa (Kirkkotie 45) yleensä syyskuun kolmantena perjantaina - seuraavan kerran 20.9.2024.