Margit Helin

Pappi, rippikoulutyö
Vantaankosken seurakunta

Olen Margit Helin, Vantaankosken rippikoulutyön pastori. Nuorten keskuudessa olen saanut lempinimen Rippimamma, pidän tätä lempinimeä suuresti arvossa.

Minut on vihitty papiksi vuonna 2012 ja Vantaankoskella olen työskennellyt vuodesta 2014. Pidän valtavasti työstäni, minulla on ilo työskennellä monenlaisten ihmisten kanssa. Työhöni kuuluu erilaiset toimitukset, messut ja hartaudet, mutta erityisesti seurakuntamme rippikoulujen järjestäminen, kehittäminen ja ripareiden pitäminen. Nautin kovasti työstä nuorten parissa, siinä oppii aina jotain uutta!

Jere Hämäläinen

Pappi, viestintä ja verkostot
Vantaankosken seurakunta

Olen ollut Vantaankosken seurakunnan pappi helmikuusta 2016 lähtien.

Olen suunnattoman iloinen siitä, että saan tehdä työtä niiden asioiden parissa, jotka ovat antaneet minulle niin paljon, ja jotka koen merkityksellisiksi. Olen ihmisläheinen ja huumorintajuinen, mutta osaan myös vakavoitua elämän suurten kysymysten äärellä. Minusta risti muodostuu, kun pää on taivaissa, jalat maassa ja käsivarret ojennettuina lähimmäistä kohti. Miten voisin olla avuksi?

Minuun saavat olla yhteyksissä myös kaikki alueelliset toimijat - järjestöt, verkostot, ihan kaikki. Yhdessä tekemällä voi onnistua!

Antti Isopahkala

Pappi

Varhaiskasvatus- ja perhetyö

Olen toiminut pappina Vantaankoskella vuodesta 2012 lähtien.

Papin työssä koen että parasta on ihmisten kohtaaminen ja se kun pääsee jakamaan ihmisten elämän tärkeitä hetkiä tai kulkemaan rinnalla vaikeina aikoina. Pappina onkin ainutlaatuinen mahdollisuus tavata erilaisia ihmisiä kirjaimellisesti vauvasta vaariin. Kirkollisissa toimituksissa on mielestäni erityisen tärkeää yhteinen suunnittelu.

Olen itse syntyperäinen helsinkiläinen. Omaan perheeseeni kuuluu puolisoni sekä pieni poika. Harrastuksista lähellä sydäntäni ovat musiikki, elokuvat, kirjallisuus, liikunta sekä hyvä ruoka.

Kuulemani mukaan olen luonteeltani rento, helposti lähestyttävä ja huumorintajuinen. Ota siis rohkeasti yhteyttä!

Tiina László

Johtava diakoniatyöntekijä ja pappi
Vantaankosken seurakunta

Toimin Vantaankosken seurakunnassa johtavana diakoniatyöntekijänä ja pappina. Työssäni parasta on ihmiset.

Mark Saba

Pappi, kansainvälinen työ
Vantaankosken seurakunta

Olen Mark Saba, pappina olen toiminut vuodesta 2001. Olen ihan tavallinen mies, vilkas ja huumorintajuinen. Tykkään urheilusta, varsinkin uimisesta, jalkapallosta ja lentopallosta. Olen kansainvälinen ja sosiaalinen ihminen. Arvostan ystävyydessä lojaalisuutta. Olen pitkäaikainen ystävä, eli ystävät ovat säilyneet jopa lapsesta saakka.

Olen lapsesta asti käynyt kirkossa. Kristillisyys on osa omaa identiteettiäni.

Olen kekseliäs ja pidän ruoanlaitoista. Kivointa on istua Välimeren rannalla ja nauttia kirja kädessä kuunnellen Välimeren ääniä. Talvella kivointa on istua kotisohvalla, kirja kädessä, katsoa telkkarista joko urheilua tai dekkaria. Tulevaisuuden toiveeni on tehdä maailmanympärysmatka.

Maari Santala

Pappi
Vantaankosken seurakunta

Olen työskennellyt pappina Vantaankosken seurakunnassa vuodesta 2010 eri työaloilla. Tällä hetkellä toimin hallintopastorina, olen myös kirkon työnohjaaja.

Työssä pidän erityisesti kirkollisista toimituksista; kasteista, häistä ja hautajaisista. On hienoa kohdata eri ikäisiä ihmisiä ja kulkea vierellä elämän taitekohdissa.

Vapaa-aikana tykkään pelailla lautapelejä, kuunnella äänikirjoja, tehdä käsitöitä ja matkailla. Lapseni ovat jo aikuisia, mutta koira viihtyy edelleen kotona.

Hans Tuominen

Kirkkoherra