Kivistön kirkko

Lapsiperhe Kivistön kirkon edustalla.

050 341 8381

Kivistön kirkko sijaitsee metsän siimeksessä, omakotitaloalueen keskellä ja samalla aivan uuden Kivistön ja juna-aseman lähituntumassa. Punatiilisen, vuonna 1967 valmistuneen kirkon ovat suunnitelleet arkkitehdit Raili ja Kalevi Hietanen.

Kivistön kirkko on erityisesti alueen lapsiperheiden vilkkassa käytössä. Toimintaa kirkossa järjestää Vantaankosken seurakunta.

Tilan käyttö

Kivistön kirkossa on pääasiassa toimintaa maanantaista torstaihin klo 9-20, muulloin tilaa voi varata juhlatilaisuuksiin. Suntio on varmimmin paikalla ma-ke klo 9-15. Tarkista tilan saatavuus tilavarauspalvelustamme.

Katso panoraamakuvatLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tilavaraukset

Ristiäiset, häät, hautajaiset, juhlat, kokous tulossa? Kaste-, hää- ja muut juhlavaraukset p. 09 8306 404 ma-pe klo 9-14,  tilavaraukset.vantaankoski@evl.fi. Hautajaisvaraukset p. 09 8306 220 ma-pe klo 9-15. Vahtimestarien kanssa voi sopia tilojen esittelystä, p. 050 341 8381.

Varaa musiikkitilaisuudet ja konsertit: kanttori Mari-Annika Heikkilä, p. 044 422 0407, mari-annika.heikkila(at)evl.fi

Kivistön kirkko juhlatilana

Valoisassa kirkkosalissa on 150 istumapaikkaa, lisäistuimilla tilaa järjestyy 200 hengelle. Lähes kuutionmuotoisen kirkkosalin akustiikkaa kehutaan hyväksi, joten se soveltuu myös pienimuotoisten konserttien järjestämiseen.

Varusteet

Seurakuntasalissa on 10 pöytää ja noutopöytä, istumapaikat 40 henkilölle. Salissa on videotykki, kannettava tietokone, valkokangas ja piano. Kirkon pihalla on leikkimökki ja leluja lapsille. Seurakunnalla on kastepuku, jota voi varata kastetilaisuuksiin.

Keittiö

Salin vieressä on pieni keittiö, jossa kahvinkeitin, liesi, uuni, mikroaaltouuni ja astianpesukone. Käytettävissä on Arabian valkoinen kahvi- ja ruoka-astiasto 40 hengelle. Lapsille on varattu neljä syöttötuolia.

Vuokra sisältää astiat. Tiskaamisen ja tilan siistimisen hoitaa käyttäjä.

Maksut

Vantaan seurakuntien jäsenille kasteen ja kastekahvien, avioliittoon vihkimisen ja hääjuhlan sekä hautajaisten ja muistotilaisuuden tilavuokra 0 e (6 tuntia). ► Katso muut hinnat tästä linkistä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Parkkipaikat

Kirkolla on pieni maksuton parkkipaikka Laavatien varressa. Pysäköintiaika 4h kiekolla.

Esteettömyys

• Esteetön sisäänkäynti
  • Pääsisäänkäynnille on portaat ja luiska
  • Diakoniatoimiston sisäänkäynti ei ole esteetön.
  • Esteetön wc-tila
  • Kirkkosalissa on induktiosilmukka

Hääpareille tiedoksi

Vuosittain Kivistön kirkossa vihitään vain muutama hääpari. Jos haluatte erottua massasta, on tämä 1960-luvun tunnelmaa henkivä kirkko teidän vihkipaikkanne.

"Tiilimuurin verhoamalla sisäpihalla olisi kesällä ihan upeaa sanoa toisilleen "tahdon". Mielestäni paras vuodenaika Kivistössä vihkimiselle on loppukevät ja alkukesä. Ympäröivä luonto on hehkeimmillään: isoja koivuja, metsää, pihalla sipulikukkia. Jos haluaa talvella tulla täällä vihityksi, niin lumisateen jälkeen puut ovat todella hurmaavan verhotuneita lumivaippaan ja pihan lumi tuo hienoa suomalaista talvitunnelmaa."

• Kivistön kirkon käytävä on noin 20 metriä pitkä
  • Kirkkosalissa penkit ovat vain yhdellä puolella, joten niin sanottua sulhas- ja morsianpuolta ei ole
  • Vihkiryijynä on kaunis, vihreä Marttojen lahjoittama ja Karin Wallinin kutoma ryijy "Tulppaanipuutarha". Ryijy on vihkiparien käytössä-

Lähes kuutionmuotoisen kirkkosalin akustiikkaa kehutaan hyväksi. Kivistön kirkon vuonna 1971 valmistuneissa yleisuruissa on 12 äänikertaa.

"Prinsessa Ruusunen ja muut hillitymmät kappaleet sopivat Kivistön kirkon uruille parhaiten."

- Kari Jerkku, kanttori

Kävijäpalautetta

- Lähikirkkoni ♥️ En ole mitenkään ahkera kirkossa kävijä, mutta Vantaankosken seurakunta tarjoaa monenlaista toimintaa ja kirkkokin on pyhättö slash seurakunnan olohuone. Tää kirkko on aikoinaan talkoohenkisesti pystytetty paikallisten ihmisten aloitteesta. Seurakuntasali on sormustimen kokoinen ja siellä on monet kahvit nautittu. Sekä brunssit, koska niitäkin diakoniatyö tarjoaa. On oltu vanhempien tapaamisessa rippikoulun merkeissä ja vietetty kirkossa myös yksi tupatentäyteenahdettu konfirmaatio. Normaalioloissa kirkkosaliin mahtuu hyvin ja on ihan kiva että se on aika kompakti. Ulkoisesti kirkkosali on hyvin karu, mutta ehkä juuri sen tähden tapahtumien tunnelma korostuu.

- Kirkkona ei erityisen kaunis. Kuvittelin kokonaisuuden uudeksi, kuten valtaosa Kivistöstä. Pieni kirkkosali ja sitten ihan toimiva seurakuntasali.

Esteetön kulku Esteetön kulku
Induktiosilmukka Induktiosilmukka
wc wc

ti 19.3. klo 17.30 -18.30

Kivistön rukouspiiri

Rukoilemme yhdessä tärkeiden asioiden puolesta
ti 19.3. klo 18.30 -20.00

Kivistön raamattupiiri

Kivistön kirkolla kokoontuva raamattupiiri
ke 20.3. klo 12.30 -14.00

Kivistön seniorikerho

Kivistön seniorikerho kokoontuu Kivistön kirkolla keskiviikkoisin
ke 20.3. klo 18.00 -20.00

Miesten takkailta

Miehet keskustelevat takkatulen äärellä joka toinen keskiviikko.
ma 25.3. klo 9.30

Pääsiäisen salaisuus

Lähde pupun matkassa etsimään pääsiäisen salaisuutta laulun ja musiikin siivittämänä yhdessä muskariope Jaanan ja kanttori Mari-Annikan kanssa.
ma 25.3. klo 12.00 -14.00

Aikuisten olkkari

Hyvää seuraa ja tarvittaessa neuvoja käsityöpulmiin
ti 26.3. klo 9.30

Pääsiäisen salaisuus

la 30.3. klo 21.00 -22.30

Pääsiäisyön messu

Tule mukaan juhlavaan ja tunnelmalliseen pääsiäisyön messuun!