Rekolan seurakunnan tukema työ maailmalla

Kirkkojen yhteistyön vahvistaminen Myanmarissa Suomen Lähetysseuran kautta

Myanmarissa on yli 130 erilaista etnistä ryhmittymää, joiden yhteistyö on varsin heikkoa. Poliittinen ja etninen pirstaleisuus heijastuu myös maan neljän luterilaisten kirkon erillisyyteen: ne ovat toimineet perinteisesti omilla alueillaan omista tavoitteistaan käsin.

Lähetysseura tukee yhteistoimintaa Myanmarin luterilaisten kirkkojen yhteenliittymän kautta. Kirkkojen välisen yhteistyön tavoitteena on ensisijaisesti vahvistaa syrjäseudulla asuvien, kaikkein heikoimmassa asemassa olevien ihmisten peruskoulutusta, elämäntaitoja ja toimeentuloa. Holistinen työ käsittää hyvän sanoman jakamisen, joka on kunkin kirkon työn keskiössä.

Raamattutyö Lähi-idässä Suomen Pipliaseuran kautta

Suomen Pipliaseura osallistuu Lähi-idän pipliaseurojen yhteistyöhankkeisiin, jotka palvelevat alueella toimivia kristillisiä kirkkoja ja yhteisöjä sekä yksittäisiä kristittyjä.

Lähi-idässä Raamattu on tärkeä kirja kristittyjen identiteetin tukena. Lähi-idän alueen pipliaseurat toimittavat alueensa kirkoille Raamattuja ja muita raamattumateriaaleja. Tällainen avoin raamattutyö on usein mahdollista alueilla, joilla muu lähetystyö on vaikeaa tai mahdotonta.

Suomen Pipliaseuran tuki mahdollistaa lapsille ja nuorille suunnatun ohjelman toteuttamisen Betlehemissä ja Länsirannalla. Palestiinan väestöstä 53 % on alle 18-vuotiaita. Vuodesta 2000 toiminut hanke pyrkii tuomaan iloa lapsille, jotka elävät levottomuuksien ja epävarmuuden keskellä.

Video Betlehemin lapsi -ohjelmasta

Radiotyö Intiassa Medialähetys Sanansaattajien kautta

Rekolan seurakunta tukee kurukhinkielisiä radio-ohjelmia, joita lähetetään Jharkhandin osavaltion alueella Intiassa.

Kuuntelijapalaute ohjelmista:

"Meidän alueellamme kristityt ovat pitkään eläneet uhattuina. Aluetta johti kristinuskoa vastustava henkilö, joka teki kristittyjen elämästä vaikeaa ja vainosi meitä. Sellaisessa tilanteessa aloin etsiä jostain vastauksia ja löysin kurukhinkieliset ohjelmanne. Niiden kautta uskoni vahvistui ja pystyin elämään sellaisessa tilanteessa. Ohjelmien kautta myös rukouselämäni vahvistui. Opin ymmärtämään, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka uskovat." (2018)

Lisäksi tuemme:

Kylväjän kehitysyhteistyö Itä-Aasiassa

Kirkon Ulkomaanavun työtä

Lähetys- ja aikuistyön sihteeri
Rekolan seurakunta
Kustaantie 22
01400 Vantaa

Työskentelen Rekolan seurakunnassa lähetyksen ja kansainvälisen työn sekä aikuisten hengellisen työn parissa. Minulta voi kysyä läheteistä ja lähetystyön kannatusmahdollisuuksista, rukouspiireistä, aikuisten hengellisistä piireistä sekä raamattuopetuksesta. Parhaiten tavoitat minut loppuviikosta.

Seurakuntapastori
Rekolan seurakunta