Vihkiajat Pyhän Laurin kirkkoon

Vihkiaikahaku ajalle kesäkuu - joulukuu 2024

Vihkiaikojen haku ajalle kesäkuu - joulukuu on tapahtunut viikon 35 aikana (28.8. - 3.9.2023). Hakuajan sisällä lähetetyt toiveet ovat sikäli samanarvoisia, ettei ole väliä, minä päivänä lomake on täytetty. Tieto saadusta ajasta tai ilman aikaa jäämisestä on lähetetty hakijoille tiistaina 26.9.2023. Vihkiaika tulee vahvistaa tai perua sähkööpostitse tulleen ohjeen mukaan.

Vapaaksi jääneet vihkiajat ovat varattavissa lokakuusta 2023 alkaen. Vihkiaikoja voi varata sähköisestiLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai puhelimitse. Puhelinvaraukset tapahtuvat vantaalaisten osalta oman seurakunnan kirkkoherranviraston tai toimitusvarausnumeron kauttaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Ei-vantaalaiset voivat varata ajan Tikkurilan seurakunnan toimitusvarauksista ma - pe klo 9 - 14, p. 09 8306 804.

Kesällä 2024 vihkiaikoja ei ole lainkaan lauantaina 10.8. Helsingan keskiaikatapahtuman vuoksi. Marras-joulukuussa vihkiaikoja on vähän konserttitapahtumien vuoksi.

Vihkiaika keväälle 2024

Vihkiaikoja tammi-toukokuulle voi varata sähköisen asioinnin kauttaLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai puhelimitse. Puhelinvaraukset tapahtuvat vantaalaisten osalta oman seurakunnan kirkkoherranviraston tai toimitusvarausnumeron kauttaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Ei-vantaalaiset voivat varata ajan Tikkurilan seurakunnan toimitusvarauksista ma - pe klo 9 - 14, p. 09 8306 804.

Vihkiaika vuodelle 2023

Vuoden 2023 vihkiaikoja voi varata sähköisestiLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai puhelimitse. Puhelinvaraukset tapahtuvat vantaalaisten osalta oman seurakunnan kirkkoherranviraston tai toimitusvarausnumeron kauttaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Ei-vantaalaiset voivat varata ajan Tikkurilan seurakunnan toimitusvarauksista ma - pe klo 9 - 14, p. 09 8306 804.

Vihkiaikoja on pääsääntöisesti perjantaisin ja lauantaisin. Muut päivät ja ajankohdat ovat sovittavissa tilanteen mukaan. Marras-joulukuussa vihkiaikoja on vähän konserttitapahtumien vuoksi. Poikkeukset johtuvat kirkossa järjestettävistä muista tapahtumista.

Kuva: Jani Karlsson

Ohjeita ja tietoa vihkiaikojen nettihausta (kesäkuu-joulukuu)

• Vihkiaikaa voi hakea Pyhän Laurin kirkkoon, jos ainakin toinen vihkiparista on ev.lut. kirkon jäsen (tai muun Porvoon kirkkoyhteisön kirkon jäsen).
  • Vihkiaikaa haetaan sähköisen haun kautta, joka edellyttää vahvaa tunnistautumista ja oman tunnuksen luomista asiointipalveluun.
  • Vihkipappi määräytyy morsiamen kotiseurakunnan mukaan. Tämän vuoksi toivomme ensisijaisesti morsiamen kirjautuvan asiointipalveluun.
  • Vihkiaikatoiveita tulee antaa vähintään viisi ja enintään kymmenen. Ajat voivat olla saman päivän aikoja.
  • Hakuajan sisällä 28.8.3.9.2023 lähetetyt toiveet ovat sikäli samanarvoisia, ettei ole väliä, minä päivänä lomake on täytetty.
  • Etusijalla ovat parit, joista ainakin toinen on Tikkurilan seurakunnan tai Vanda svenska församlingin jäsen. Seuraavalla sijalla parit, joista ainakin toinen on jonkin muun Vantaan seurakunnan jäsen. Kolmannella sijalla ovat Vantaan ulkopuolella asuvat. Järjestelmä tarkistaa Vantaan seurakuntiin kuulumisen automaattisesti. Tarvittaessa järjestelmä arpoo, kuka pareista saa ajan.
  • Hakijoista osa saattaa jäädä ilman toivomaansa vihkiaikaa. Erityisesti Vantaan ulkopuolella asuvien on vaikea saada kesälauantaiden suosittuja iltapäiväaikoja.
  • Tieto vihkiajasta lähetetään syyskuun aikana sähköpostitse. Jotkut sähköpostipalvelimet suodattavat roskapostiksi kerralla isommalle joukolle lähetettyjä posteja – jos et saa mitään tietoa, voit tiedustella asiaa lokakuusta alkaen numerosta 09 8306 804 (toimitusvaraukset).
  • Saatu vihkiaika tulee varmistaa tai perua. Ohjeet tästä tulee vahvistusviestissä.