Konfirmaatiomessu Rekolassa

Ehtoollisvälineet alttarilla.

Rekolan Pyhän Andreaan kirkko

Osallistu paikan päällä tai verkossa

Tapahtuma toistetaan ulkoisessa palvelussa

Liturgi Hanna Paananen, kanttori Suvi Häme. Tilaisuudesta striimataan poikkeuksellisesti vain evankeliumin luku sekä saarna. Tilaisuus alkaa paikan päällä klo 10 ja striimilähetys alkaa n. klo 10.15.

Konfirmaatiomessu Rekolassa

Jumalan kansan koti-ikävä

Päivän antifonin alusta (Ps. 66:1) saatu nimitys jubilate (= riemuitkaa) muistuttaa pääsiäisajan luonteesta. Seurakunta juhlii iloiten Herran ylösnousemusta ja voittoa kuolemasta ja suuntaa katseensa uuteen elämään taivaassa, minne Jeesus on mennyt valmistamaan omilleen sijaa. Kristityt odottavat ”ikävöiden sitä kaupunkia, joka tulee” (Hepr. 13:14). Jeesuksen ylösnousemus on jo nyt tehnyt heidät uusiksi luomuksiksi. Kun Kristus palaa takaisin, heistä tulee hänen kirkastetun ruumiinsa kaltaisia.

Jumalanpalvelus on seurakunnan elämän keskus.
Olet lämpimästi tervetullut kirkkoon viettämään aikaa muiden ihmisten kanssa tai hiljentymään ihan omassa rauhassa paikan päällä tai striimin välityksellä.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Päivän tekstit Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Rekolan seurakunta