Yhteisvastuukeräyksen konsertti; Aleksei Rybakov, piano: Mestareiden keskustelut

pe 24.5. klo 18.00
Yhteisvastuukeräyksen konsertti: Aleksei Rybakov, piano ja mestareiden keskustelut

Tikkurilan kirkko

Tikkurilan seurakunnan Yhteisvastuukeräyksen konsertin nuori muusikko on pianisti Aleksei Rybakov. Hänen konserttinsa muodostuu neljästä musiikillisesta osasta, joissa pianisti-säveltäjä Iiro Rantalan My Finnish Calendar -teos ja Jean-Philippe Rameaun, Claude Debussyn, Franz Lisztin, Philip Glassin ja Heino Kasken sävellykset käyvät vuoropuheluja, keskustellen. Vapaa pääsy, ohjelma 10 € Yhteisvastuukeräyksen hyväksi. Yhteisvastuu 2024 auttaa haavoittuvimmassa asemassa olevia nuoria. Kerätyt varat käytetään syrjäytymisvaarassa olevien nuorten ja heidän mahdollisuuksiensa tukemiseen.

Pianisti Aleksei Rybakov syntyi vuonna 2003 Pietarissa. Hän valmistui 2022 erinomaisin arvosanoin M. Glinkan musiikki- ja kuoro-opistosta, missä hänen opettajinaan olivat kapellimestari Anatoli Emelin sekä pianistit Natalia Prokhorova ja Natalia Tkatšenko.

Suomessa asuva Rybakov esiintyy eri kokoonpanoissa aktiivisesti ympäri Suomea. Hän muun muassa tekee yhteistyötä oopperalaulajien Kaisa Makkonen ja Petri Lindroos kanssa sekä säestää Jorma Silvastin ja Chieko Okabe-Silvastin laulutunteja.

Aleksein ohjelmisto koostuu pääasiassa soolo-, yhtye- ja kamarimusiikista. Yksi hänen projekteistaan on ollut suomalaisten säveltäjien musiikin soittaminen Venäjällä; vuonna 2019 hän soitti Heino Kasken Pankakoski -preludin ensiesityksen Repinossa.

Aleksei Rybakovin tavoitteena on päästä jatkamaan musiikkiopintojaan Sibelius-Akatemiaan, jonka pääsykoetilaisuudessa hän soittaa viikkoa ennen Tikkurilan kirkon konserttia.

Mestareiden keskustelut -konsertin neljä musiikillista osaa ovat:

1. Iiro Rantala, Jean-Philippe Rameau ja Claude Debussy keskustelevat barokista

2. Iiro Rantala ja Franz Liszt keskustelevat romantiikasta

3. Iiro Rantala ja Philip Glass keskustelevat minimalismista

4. Iiro Rantala ja Heino Kaski keskustelevat Suomen luonnosta

Vuonna 2024 Yhteisvastuu keskittyy nuorten elämänhallinnan ja mahdollisuuksien parantamiseen. Lisätietoja: Yhteisvastuu

Tikkurilan seurakunta