Trio Zorbas -yhtye esittää kreikkalaisia säveliä, Vantaa 50v-juhlaviikkojen ohjelmaa

ti 21.5. klo 18.00
Trio Zorbas -yhtye musisoimassa

Korson kirkko

Mm. kreikkalaisten säveltäjien Mikis Theodorakis ja Manos Hadjidakis musiikkia Maaria Vannemaa, viulu & laulu Kari Vannemaa, buzuki Petri Lampinen, kitara vapaa pääsy, ohjelma 15 € kesto noin tunnin

Trio Zorbas kutsuu kuuntelijansa musiikkimatkalle Kreikan lämpöön! Kreikkalainen kansanmusiikki on kaunista, melodista ja taiteellisen herkkää, mutta myös rytmistä ja tuo terveiset aurinkoisen iloiselta kansalta.

Trio Zorbas esittää vankalla kokemuksella ja taidolla kreikkalaista musiikkia. Yhtye on #kotonavantaalla, mutta on esiintynyt paljon myös Kreikassa. Useita konsertteja on soitettu Ateenassa vuosien varrella, samoin Rodoksella. Kreetalla yhtye esiintyi jo 1990-luvulla tavernoissa, häissä, ristiäisissä, hotelleissa ja jopa hashis-luolissa.

Maaria laulaa ihanalla äänellään, jota Kreikassa on aina ihasteltu. Hän soittaa myös viulua. Kari soittaa buzukia, kreikkalaisten kansallissoitinta, vankalla ammattitaidolla ja tarttuu välillä ud-luuttuun, huiluun tai kitaraan. Trion kolmas jäsen Petri soittaa kitaraa.  Nimi tarttui yhtyeeseen 1990-luvulla Brahenkadun legendaarisessa Zorbas-ravintolassa soitettujen satojen tavernailtojen tuloksena.

Trio Zorbaksen esiintymistä Vantaalla on pitkään toivottu ja nyt se toteutuu Korson kirkossa, Vantaan 50-vuotisjuhlan merkeissä!

Korson seurakunta