Hämeenkylässä on mahdollisuus harrastaa musiikkia kuorolaulun muodossa ja osallistua erilaisiin tilaisuuksiin, joissa musiikki on läsnä. Tule tutustumaan kuorotoimintaamme ja seurakuntamme erikoisuutena aktiivisesti toimivaan Oopperakerhoon, joka on monessa suhteessa ainutlaatuinen. Mikäli sinulla on kysyttävää, ole rohkeasti yhteydessä kanttoreihin.

Kevät 2024

Tältä sivulta löydät tiedota seurakunnan musiikkitoiminnasta. Kaikkien järjestettävien tilaisuuksien tiedot löytyvät tapahtumakalenteristamme.

Hämeenkylän kirkon kuoro

Kuoroa johtaa kanttori, opettaja Hanna Perkola. Kirkon kuoro kokoontuu tiistaisin klo 17.30-19. Kuoro avustaa säännöllisesti mm. seurakunnan jumalanpalveluksissa.

Hämeenkylän kirkon kuorossa (kirkkokuoro) erityisesti miesäänten lisäys olisi toivottavaa kokonaisuuden kannalta. Ja muistathan: kuorossa laulaminen on tutkitusti terveellistä!

Kuoroharjoituksiin voi tulla mukaan kesken kaudenkin. Yhteystiedot: hanna.perkolamusikka@gmail.com

Hämeenkylän kamarikuoro

Kamarikuoro koostuu musiikin aktiiviharrastajista. Kamarikuoroon kuuluu musiikin aktiiviharrastajia. Kuoro avustaa messuissa 2–3 kertaa kaudessa sekä pitää omia konsertteja. Koelaulusta voi sopia kuoronjohtaja Hannu-Pekka Heikkilän kanssa.

Vantaan seurakuntien kamarikuoro

Vantaan seurakuntien kamarikuoro on tarkoitettu kokeneille ja nuotinlukutaitoisille laulajille yli seurakuntarajojen. Harjoitusten paikka ja johtaja vaihtuvat periodin mukaan.

Laulun ystävät

Yhteislaulua arkipäivisin. Laulamme yhdessä musiikkia eri teemoista kanttori Hannu Lehtikankaan johdolla.

Musatiimi

Musatiimissä treenataan yhdessä punaisen veisukirjan lauluja, virsiä ja muita hengellisiä lauluja. Musatiimi tarjoaa bändisäestystä kirkon eri tapahtumiin. Jos haluat mukaan, ota yhteyttä rippikoulupappi Miika Koistiseen.

Bänditila

Kirkolla on bänditila. Vuoroja voi tiedustella nuorisotyönohjaaja Tuula Vanhaselta.

Oopperakerho

Oopperakerho tutustuttaa seurakuntalaisia musiikki- ja näyttämötaiteisiin. Kerho ei peri jäsenmaksua. Lue lisää toiminnasta täältä.

Kanttori
Hämeenkylän seurakunta
Auratie 3
01630 Vantaa