Johann Sebastian Bach oli elinaikanaan enemmän arvostettu urkurina kuin säveltäjänä. Suurin osa J.S. Bachin musiikista on hengellinen ja hän pyrki aluksi säveltämään uuden kantaatin jokaiselle pyhäpäivälle.

J.S. Bachin sävellystapa kertoo erittäin kehittyneestä sointukulkujen ja polyfonian hallinnasta. Hänen musiikissaan ihastuttaa ilmaisuvoima, kyky tulkita erilaisia musiikillisia tunnelmia sekä harmonisen mielikuvituksen rikkaus. J.S. Bachia pidettiin elinaikanaan kaikkien aikojen parhaana polyfonian mestarina. Hänen teoksilleen on ominaista johdonmukainen liikkeen käsittely, joka ilmenee melodialinjan tavoitteellisuutena ja kuuluu jännitteisyytenä sekä ilmaisuvoimana. Vaikka Bach vajosi kuolemansa jälkeen lähes vuosisadaksi unohduksiin, häntä pidetään nykyisin yhtenä kaikkien suurimmista säveltäjistä. Bachin vaikutus myöhempiin säveltäjäpolviin aina 1900-luvun mestareita myöten on ollut suuri.

- See more at: http://www.vivaclassica.fi/next/viikon-saveltaja/johann-sebastian-bach/#sthash.ZSzTsFkJ.dpuf

- See more at: http://www.vivaclassica.fi/next/viikon-saveltaja/johann-sebastian-bach/#sthash.Y2OK5HE2.dpuf

Korson seurakunnassa soi

Toivotamme Sinut tervetulleeksi tutustumaan musiikkitoimintaamme.

Muskarit, kuorot ja projektimusiikkiryhmät ovat hyvä mahdollisuus päästä osallistumaan tapahtumiimme. Laulaminen ja soittaminen rentouttaa ja piristää!
Konserteista voit lukea lisää Vantaan seurakuntien tapahtumakalenterista.