Vihkikirkon valinta

Vihkiminen voidaan toimittaa kirkossa, kotona tai vaikka luonnon keskellä. Tietoa vihkikirkoista ja niiden varaamisesta löydät tältä sivulta.

Vihkikirkon ja papin voi varata suoraan netissä. Tästä pääset ajanvarauspalveluumme.Linkki avautuu uudessa välilehdessä (Huom. vain tietyt lauantaipäivien ajat varattavissa netistä)

Näin varaat kirkkohäät

Vantaalla on monta kirkkoa tai kappelia, joissa järjestetään häitä. Monien kirkkojen esittelyistä löytyy myös vinkkejä hääpareille.

Vantaalla sijaitsevan vihkikirkon voi varata verkkopalvelussammeLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Samalla varataan tilaisuuteen vihkimisen suorittava pappi ja kanttori.

Tällä hetkellä verkkopalvelusta ovat varattavissa suosituimman vihkipäivän eli lauantaiden kaikki vihkiajat. Jos vihkimisen haluaa varata jollekin muulle päivälle, hoituu se soittamalla oman seurakunnan kirkkoherranvirastoon. Samoin puhelimitse varataan pappi niihin vihkimisiin, jotka ovat kirkossa Vantaan ulkopuolelle tai jotka pidetään juhlapaikalla.

Vantaan Pyhän Laurin kirkon vihkiajat seuraavalle kesälle varataan arvonnan kautta edeltävän vuoden syyskuun alussa.

► Kirkkoherranvirastojen yhteystiedot

Vantaan hääkirkot

Hakunilan seurakunta

Hämeenkylän seurakunta

Korson seurakunta

Rekolan seurakunta

Tikkurilan seurakunta/Vanda svenska församling

Vantaankosken seurakunta

Hääpari odottamassa alkumarssin alkua. Lapsi pitää morsiamen huntua.