Vantaan vanha kirkkotie

Lähde matkalle puolen kaupungin halki, Linnaisista pitäjän kirkonkylällePiirretyssä kuvassa Vantaan Pyhän Laurin kirkon julkisivu, jonka edustalla liikkujia jalkaisin ja polkypyöräisin.

Vantaan vanha kirkkotie lähtee Espoon ja Vantaan rajalta Linnaisista ja päättyy Pyhän Laurin kirkolle. Tervetuloa kirkkotielle näillä sivuilla tai konkreettisesti luonnossa!

Vantaan vanha kirkkotie kulkee puolen kaupungin halki, mutta sillä voi kokea lähes koko kaupungin. Kulkija löytää tätä päivää ja keskiaikaa, kartanoa ja kerrostaloa, kauppakeskittymiä ja luonnonrauhaa.

Reitti seurailee historiallista Kuninkaantietä ja sen yhteispituus on 15,5 km. Pysähdyspaikkoja on seitsemän.

Suurimman osan matkaa voi käyttää kevyen liikenteen väylää.

Matkan varrella kylteistä löytyy älyruutu, jonka voi lukea älypuhelimella ja päästä suoraan näille verkkosivuille.

Vantaan vanha kirkkotie tarjoaa historiaa,
luonnonrauhaa ja kaupunkimaisemia

Vantaan vanha kirkkotie kulkee Espoon ja Vantaan rajalta Linnaisten peltoaukeilta aina keskiaikaiselle Pyhän Laurin kirkolle. Reitti seurailee historiallista Kuninkaantietä. Kulkija löytää reitiltä tätä päivää ja keskiaikaa, kartanoa ja kerrostaloa, kauppakeskittymiä ja luonnonrauhaa.

Kirkkotien varrella on seitsemän pysähdyspistettä, jotka antavat kulkijalle pohdittavaa. Matkaa tehdään sekä eteenpäin että omaan sisimpään. Reitin pysähdyspisteet löytyvät Google Maps- sovelluksen kautta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä  Kun olet aloittamassa reitin kulkemisen, tule näille sivuille ja klikkaa karttasovelus auki kartan oikeassa kulmassa olevasta neliöstä.

• Teema:  Vantaan vanha kirkkotie kulkee puolen kaupungin halki, mutta sillä voi kokea lähes koko kaupungin. Syvyyttä kulkemiseen tuovat pysähdyspisteiden meditaatiotekstit.

• Pituus: reitin pituus on 16 km.

• Saavutettavuus: reitin voi kulkea jalan tai pyörällä. Suurimman osan matkaa voi käyttää kevyen liikenteen väylää.