Kansainvälinen vastuu ja lähetystyö

Osana maailmanlaajaa kirkkoa Korson seurakunta välittää toivoa ja apua ahdingossa eläville ihmisille eri puolilla maailmaa. Toimimme yhteistyössä lähetysjärjestöjen ja Kirkon Ulkomaanavun kanssa. Tule mukaan toimintaan.

Lähetystyö

Korson seurakunnassa toimii kaksi lähetyspiiriä.

Päivälähetyspiiri kokoontuu keskiviikkoisin klo 13-15 seurakuntakeskuksessa. Päivälähetyspiiri tukee Suomen Lähetysseuran nimikkolähettiemme työtä Thaimaassa muun muassa järjestämällä myyjäisiä.

Kylväjä-piiri kokoontuu joka kuukauden viimeinen sunnuntai klo 15-17. Katso tarkemmat kokoontumisajat Tapahtumista tai Kirkko ja kaupunki -lehdestä. Kylväjä-piiri tukee Lähetysyhdistys Kylväjän työtä Etu-Aasiassa.

Nimikkokohteet:

Suomen Lähetysseura: Hyvän Hengen puolesta - Thaimaan luterilainen kirkko (Kirkon seurakuntatyön kehittäminen).

Tutustu Thaimaan työhön alla olevan esityksen avulla!

Medialähetys SanansaattajatLinkki avautuu uudessa välilehdessä: Radiolähetystyö Intiassa, erityisesti gujaratinkielinen Toivoa naisille -radio-ohjelma. Ohjelma kuuluu osana maailmanlaajaan rukousliikkeeseen.

Lähetysyhdistys KylväjäLinkki avautuu uudessa välilehdessä: Etu-Aasiassa tehtävä työ.

Kansainvälinen diakonia

Jokakeväinen Yhteisvastuukeräys välittää apua sekä kotimaahan että maailmalle. Lähde mukaan lipaskerääjäksi tai osallistu keräystapahtumiin! Suomessa vuoden 2019 yhteisvastuuvaroin tuetaan vähävaraisten lasten ja nuorten opiskelua esimerkiksi avustamalla maksullisten opiskeluvälineiden hankinnassa Kirkon diakoniarahaston kautta.

Lisäksi diakoniarahaston avustuksilla tuetaan taloudellisesti eri syistä vaikeassa tilanteessa eläviä ihmisiä. Keräysvaroja käytetään myös monipuoliseen avustustyöhön paikallisseurakuntien kautta.

Ulkomailla yhteisvastuuvaroin autetaan katastrofien ja konfliktien aiheuttamissa hätätilanteissa pahiten kärsineitä ihmisiä, tänä vuonna erityisesti nuoria. Keräysvaroin tuetaan koulunsa keskeyttämään joutuneiden oppilaiden paluuta takaisin kouluun, jaetaan koulu- ja hygieniatarvikkeita sekä autetaan koulumaksuissa.

Syrjäseuduille koulutetaan lisää päteviä opettajia ja rakennetaan turvallisia kouluja. Avun vie perille Kirkon Ulkomaanapu.

Naisten Pankin Korson toimintaryhmä kuuluu Naisten Pankin vapaaehtoisverkostoon, joka tukee kehitysmaiden naisten toimeentuloa ja yrittäjyyttä. Vapaaehtoiset keräävät varoja monenlaisin tempauksin ja tapahtumin, kannustavat lahjoittamiseen ja tiedottavat Naisten Pankista. Tavoitteena on, että yhä useampi kehitysmaiden nainen saa mahdollisuuden nousta köyhyydestä ja yhä useampi yhteisö voi paremmin.

Tuemme heikloimmassa asemassa olevia ihmisiä eri puolilla maailmaa kolehdein ja keräyksin Kirkon Ulkomaanavun Linkki avautuu uudessa välilehdessäkehitysyhteistyöhankkeiden ja katastrofiavun kautta. Isoissa katastrofeissa järjestämme lipaskeräyksiä Korson keskustan alueella. Ota yhteyttä, jos haluat tulla mukaan keräämään.

Maahanmuuttajatyö

Ystävämessu – Friendship Mass kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina (5.1., 2.2., 1.3., 5.4. ja 3.5.) Asolan seurakuntatalolla (Asolantie 6), on the first Sunday of every month (5 January, 2 February, 1 March, 5 April and 3 May) at 4:00 PM in Asola Parish Home (Asolantie 6).

Ystävämessu - Friendship Mass on lämminhenkinen jumalanpalvelus, jonka toteuttamiseen voit myös itse tulla mukaan. Rukous on messussa keskeisessä osassa. Voit käydä rukousalttarilla sytyttämässä kynttilän ja kirjoittamassa rukouspyynnön tai mennä siunattavaksi. Laulamme eri kielisiä lauluja eri puolilta maailmaa. Messu on suomen- ja englanninkielinen, ja tarpeen mukaan käytämme apukielinä muita kieliä. Messun kesto on noin 60–75 minuuttia. Messun jälkeen on teetarjoilu. Tule rukoilemaan, laulamaan ja kokemaan yhteyttä toisten kristittyjen kanssa!

Ystävämessu - Friendship Mass is a warm and welcoming church service for everyone who wants to participate or assist in the Mass. In our Mass, prayer plays a central role. You can light a candle at one of the prayer altars, write your own prayer request, or receive a blessing from a pastor. We also sing songs from all over the world in different languages. The Mass is held in Finnish and English, and we may use other languages as well. The duration of the Mass is about 60–75 minutes. Tea is served after the Mass. Join your fellow Christians in prayer and song!

Onko sinulla ajatuksia siitä, mitä muuta toivoisit seurakunnan tekevän kansainvälisen vastuun merkeissä? Ota yhteyttä.

Aikuistyön pastori
Korson seurakunta
Merikotkantie 4
01450 Vantaa

Toimin Korson seurakunnassa aikuistyön pastorina. Työnkuvaani kuuluu tapahtumien ja toiminnan järjestäminen aina nuorista aikuisista eläkeikäisiin saakka. Minua kiinnostaa erityisesti uskonnollinen kokemus sekä sen uudenlaiset, muuntuvat muodot modernissa maailmassa. Myös kristillinen mystiikka ja taide ovat lähellä sydäntäni. Papin työssä pidän tärkeimpänä sitä, että saan omalla pienellä panoksellani olla tekemässä Jumalan läsnäoloa maailmassa ymmärrettävämmäksi ja näkyvämmäksi.