Aikuisrippikoulu

Aikuisrippikoulun käynti on oiva mahdollisuus perehtyä kristillisen uskon sisältöihin oman elämän antaman kokemuksen näkökulmasta. Mikä tai kuka on Jumala ja mitä hänellä on annettavaa minulle? Mihin minä uskon ja mihin en? Mikä on minulle arvokasta? Mikä on kestävää ja oikeaa? Mihin minä haluan juurtua ja minkä puolesta minä haluan elää? Miten opetan omia lapsiani elämään? Näihin, ja moniin muihin kysymyksiin voi etsiä suuntaviivoja aikuisrippikoulusta, joka suunnitellaan aina sinun tarpeidesi ja aikataulujesi pohjalta. Aikuisrippikoulun suorittamista ja konfirmaatiota vaaditaan kummikelpoisuuteen sekä kirkolliseen vihkimiseen. Jos liityt aikuisiällä kirkkoon, sinun tulee liittyessäsi käydä myös aikuisrippikoulu, vaikka olisitkin kastettu, jos et ole nuorena käynyt rippikoulua.

Suoritus ja vaatimukset

Aikuisrippikoulun voi suorittaa monella tavalla, ja tarvittaessa myös hyvin nopeassa aikataulussa. Aikuisrippikoulun laajuus on laskennallisesti 20 tuntia.

Aikuisrippikoulun suorittaminen suunnitellaan yksilökohtaisesti juuri sinulle sopivaksi. Se voi koostua tapaamisista ja keskusteluista papin kanssa, jolloin mietimme yhdessä sinua kiinnostavia teemoja. Aikuisrippikoulun voi suorittaa myös ryhmässä, joita Vantaan seurakunnat järjestävät vuosittain.

Joskus aikuisrippikoulu on helpointa ja mukavinta suorittaa netissä aikuisrippikoulu.fi -sivustolla. Tällöin voit vastailla esitettyihin kysymyksiin oman aikataulusi mukaan kotoa, tai vaikka matkalta käsin. Netissä suoritettavaa aikuisrippikoulua varten rippikoulun järjestävä pappi tarvitsee sinun tietojasi. Voit olla tästä asiasta suoraan yhteydessä aikuistyön pappiin Jani Vanhalaan.

Aikuisrippikoulu päättyy konfirmaatioon.