Diakonia – tukea elämään

Voit kohdata elämässäsi monenlaisia haasteita. Joskus niistä on vaikea puhua. Kirkon diakoniatyö auttaa ja tukee sinua eri tilanteissa. Apu voi olla esimerkiksi keskustelua tai vertaistukea ryhmässä. Se voi olla myös ruoka-apua tai taloudellista apua. Kaikki keskustelut ovat luottamuksellisia.

Diakoniatyön palvelut ovat ilmaisia kaikille Vantaankosken seurakunnan alueella asuville. Ei haittaa, vaikka et olisi kirkon jäsen. Vantaankosken seurakuntaan kuuluvat Myyrmäki, Martinlaakso, Louhela, Kaivoksela, Kivimäki, Vantaanlaakso, Viherkumpu, Myllymäki, Kivistö, Piispankylä, Lapinkylä, Keimola, Seutula, Vestra, Kiila ja Riipilä.

Diakoniapäivystykset

Myyrmäen Virtakirkolla (Rajatorpantie 8) tiistaisin klo 9–11.

Kivistön kirkolla (Laavatie 2) maanantaisin klo 13–15.

Päivystykseen ei tarvitse varata aikaa.

Ruoka-apu

Virtakirkolla ruokajako on torstaisin klo 9.30–11.30 (Rajatorpantie 8).  RUOKAKASSINJAKOA EI OLE TOUKOKUUSSA 2.5., 9.5. JA 16.5. RUOKAKASSINJAKO JÄÄ TAUOLLE TOISTAISEKSI 27.6. MYYRMÄEN KIRKOLLE MUUTON VUOKSI.

Jos tarvitset ruoka-apua, varaa aika diakoniatyöntekijältä viimeistään jakopäivää edeltävänä keskiviikkona. Saat tarkemman ajan, jolloin voit hakea ruokakassin. Ota oma kestokassi mukaan.

Kivistössä ruoka-apua on saatavissa päivystyksen yhteydessä maanantaisin klo 13–15 (Laavatie 2). Huom! Maanantaina 1.4.2024 ei ole diakoniapäivystystä.

Näin varaat keskusteluajan diakonille:

Oletko menettänyt läheisesi?

Sururyhmät

Sururyhmä on tarkoitettu sinulle, joka kannat surua läheisen ihmisen kuoleman vuoksi. Ryhmässä on mahdollisuus keskustella ja jakaa kokemuksia toisten surevien kanssa, muistella edesmennyttä läheistään sekä etsiä lohtua omaan menetyksen jälkeiseen elämäntilanteeseen.

Sururyhmään osallistuminen on suositeltavaa, kun läheisen kuolemasta on kulunut ainakin muutama kuukausi. Ryhmä kokoontuu viisi kertaa ja sitä ohjaavat seurakunnan työntekijät. Osallistuminen on maksutonta eikä edellytä kirkkoon kuulumista.

Lisätiedot: Tiina László, tiina.laszlo@evl.fi   p. 050 3262631

Toukokuussa 2024 alkava sururyhmä

to 2.5., ti 7.5. (huom! poikkeuspäivä), to 16.5., to 23.5. ja to 30.5. klo 17-18.30 Virtakirkolla.

Ilmoittautuminen ryhmiin: Tiina László, tiina.laszlo@evl.fi   p. 0503262631

Mikäli et voi osallistua sururyhmään, mutta haluat keskustella menetyksestäsi luottamuksellisesti, voit ottaa yhteyttä päivystävään pappiin (ma, ti, to, pe klo 11-13, p. 09 830 6419, vantaankosken.papit@evl.fi) tai diakoniatyöntekijään (diakonia.vantaankoski@evl.fi).

Mies nojaa puuhun, selkä katsojaan päin.

Vantaankosken seurakunta

Olen Auli, Kivistön alueen diakoni. Vantaankosken seurakunnassa olen työskennellyt jo melkein parikymmentä vuotta eri työtehtävissä. Diakoniatyö on upea duuni! Saan kulkea ihmisten rinnalla hetken matkaa heidän arjessaan. Olla kuuntelijana ja näköalojen antajana.

Johtava diakoniatyöntekijä ja pappi
Vantaankosken seurakunta

Toimin Vantaankosken seurakunnassa johtavana diakoniatyöntekijänä ja pappina. Työssäni parasta on ihmiset.

Vapaaehtoistoiminnan koordinaattori (diakonia)
Rajatorpantie 8
01600 Vantaa

Olen Nataša Stambej, ja autan ihmisiä, jotka haluavat rakentaa parempaa maailmaa kanssamme - eli seurakuntamme vapaaehtoisia. Jos sinua kiinnostaa tukihenkilötyö, olotilakahvilatyö tai keikkapankkityö, ota yhteyttä. Jos vielä mietit, mitä voisit kanssamme tehdä, ota yhteyttä silloinkin! :)

Vapaaehtoistyö Vantaankosken seurakunnassa

Rajatorpantie 8
01600 Vantaa

Hola,

olen J-P ja olen työskennellyt seurakunnan diakonina vuodesta 2004. Myötäelän ihmisten arjessa, ohjaan ryhmiä ja pyöritän vapaaehtoisten kanssa Kirkkoravintolaa ja Kesäkahvilaa. Puhuminen auttaa, musikki toimii ja ei liikkuminenkaan ole pahasta. Mieluummin yhdessä kuin yksin.

Vantaankosken seurakunta

Olen Kivistön alueen diakoni. Diakoniatyössä tavoitteeni on olla rinnalla kulkija ja kuuntelija silloin kun elämä koettelee tai kun ihminen muusta syystä kaipaa kuulluksi ja nähdyksi tulemista. Toivottavasti voimme yhdessä löytää keinoja päästä eteenpäin. Toivoisin, että Kivistössä jokainen voisi löytää paikkansa osana yhteisöä.