YouTube-video

Esirukous

Yksi seurakunnan tehtävistä on rukoilla yhteiskunnan, kirkon ja kaikkien kärsivien puolesta. Tätä teemme esirukouksessa, kun tuomme yhteisiin asioihimme liittyviä pyyntöjä Jumalalle. Samalla rukoilemme myös toistemme puolesta. Monessa kirkossa on laatikko, johon voi jättää esirukouspyyntöjä. Vantaalla voit tehdä sen myös netissä. Laita rohkeasti oma pyyntösi mukaan! Parhaimmillaan seurakunta tukee jäseniään sekä konkreettisesti että rukouksella.

Kolehti

Kirkko tekee Jumalan valtakuntaa todelliseksi myös konkreettisesti. Se tarkoittaa sekä Jumalasta kertomista että rauhan, hyvyyden ja oikeudenmukaisuuden edistämistä. Messussa tähän työhön voi osallistua lahjoittamalla rahaa kolehtiin. Tarkka keräyskohde ilmoitetaan ennen keräämisen aloittamista. Voit lahjoittaa tai olla lahjoittamatta juuri sen verran kuin haluat tai pystyt.

Kaksi pöytää. Toisessa valtavasti ruokaa, toisessa vain yksi leipä.