Pienimmän parhaaksi -äitiyspakkauskeräys

Äitiyspakkauksilla apua Euroopan köyhimmille äideille ja pienokaisille

Tikkurilan seurakunta järjestää Pienimmän parhaaksi -äitiyspakkauskeräyksen 4.9–30.9.2023. Pienimmän parhaaksi -projekti tuo toivoa sekä rakentaa parempaa arkea ja tulevaisuutta lapsille ja perheille. Pienimmän parhaaksi – projekti toimittaa äitiyspakkauksia Bulgarian köyhien romanikylien ja kaupunkislummien äideille, joilla ei ole varusteita vauvansa hoitoon. Usein äideiksi tullaan alaikäisinä nuorina tyttöinä, ilman toimeentuloa ja mahdollisuutta lapsen huolenpitoon.

Pienimmän parhaaksi -keräykseen voi osallistua lahjoittamalla hyväkuntoisia vauvan vaatteita, asusteita ja tarvikkeita. Keräyspisteisiin voi toimittaa useita tai vain yksittäisiä alla olevan listan mukaisia vaatteita ja tarvikkeita. Erityisesti lämpimille vaatteille on tervetta. Vaatteet voivat olla käytettyjä tai uusia, 50-80 cm vauvan vaatteita. Pakkaus on saajalleen lahja, joka kertoo hänen olevan arvokas, minkä vuoksi käytettyjen vaatteiden tulee olla hyväkuntoisia, puhtaita ja siistejä. Seurakuntaan toimitetuista vaatteista ja vauvan tarvikkeista kootaan valmiita äitiyspakkauksia, jotka toimitetaan rekalla Bulgariaan kristillisen lähetys- ja avustusjärjestö Mission Possible kautta. Bulgariassa äitiyspakkauksiin lisätään mukaan hoito- ja hygieniatarvikkeita, lasten Raamattu ja kirje äidille. Äitiyspakkaukset kuljetetaan järjestön paikallisten työntekijöiden toimesta eri paikkakunnilla sijaiseviin slummeihin ja jaetaan alueen odottaville tai jo synnyttäneille äideille. Äitiyspakkausten saajat kartoitetaan etukäteen.

Pienemmän parhaaksi äitiyspakkauskeräykseen osallistuminen on helppo ja konkreettinen tapa auttaa hädänalaisia perheitä yhdessä toisten kanssa. Äitiyspakkaus on köyhyydessä elävälle äidille ja lapselle tarpeellinen lahja, ja lähettäjälleen tapa olla mukana tekemässä lähetystyötä. Osallistu keräykseen – tehdään hyvää yhdessä!

Äitiyspakkauskeräystarvikkeita voi toimittaa 4-30.9.2023 seuraaviin keräyspisteisiin:

• Tikkurilan kirkko: iltaperhekerho ma klo 17.30–19 ja perhepäivä pe klo 9-13.
  • Ilolan seurakuntatalo: perhepäivä ma klo 9-13
  • Tammiston kerhohuoneisto: perhekerho ma klo 9-13
  • Ylästön seurakuntatalo: perhekerho ti klo 9-11
  • Ristipuron kerhohuoneisto: perhekerho ti klo 9-11
  • Muina aikoina ota yhteys Mari Chaulagai p. 050 4147234 tai Päivi Romula p. 050 410386
Lista äitiyspakkauksen tavaroista.

Lähetystyön ja kansainvälisen työn sihteeri
Tikkurilan seurakunta
PL 69
01301 Vantaa
varhaiskasvatuksenohjaaja
Tikkurilan seurakunta
PL 69
01301 Vantaa

Minulle tärkeintä työssäni on lasten ja perheiden kohtaaminen elämän erilaisissa tilanteissa. Parhaan palautteen saan lapsilta, jotka nään kerhotilanteessa innokkaana touhuamassa. Äidiltä joka huokaisee päivän tapahtumia kohdatessamme sekä nähdessäni perheiden touhuavan tapahtumissa tai hiljentyvän kirkossa. Nämä tilanteet innostavat minua työssäni. Tikkurilan seurakunnassa saan vastuuta ja erilaisia työtehtäviä, jotka innostavat ja antavat minulle uusia näkökulmia työhöni.

Olen lastenohjaajien lähiesimies ja tehtäväni on mahdollistaa lastenohjaajien työn onnistuminen mahdollisimman hyvin. Itse työskentelen hyvin paljon toimistolla. Onneksi tapaan perheitä ja lapsia tapahtumissa ja kirkkohetkissä sekä kerhovierailuillani. Parhaiten minut saa kiinni puhelimella ja sähköpostilla.

Vapaa-aikanani harrastan liikuntaa, kädentaitoja ja maalla puuhaamista. Elämäni helmiä ovat neljä lastenlastani.