Seurakunnan diakoniatyö pyrkii antamaan henkistä, hengellistä ja aineellista tukea sekä auttamaan elämän kriisitilanteiden selvittelyssä.

Diakoniapäivystys

Voit tulla tapaamaan diakoniatyöntekijää ilman ajanvarausta

• tiistaisin ja torstaisin klo 9-11 Hämeenkylän kirkon diakoniatoimistoon (Auratie 3). Sisäänkäynti diakoniatoimistoon kirkkoherranviraston ovesta.                   HUOM! Torstaina 18.4. ei ole diakoniapäivystystä.

Otathan mukaan tulo- ja menotositteet (esim. viimeisin tiliote tai perustoimeentulotukipäätös), mikäli tulet keskustelemaan taloudellisesta tilanteestasi.

Diakoniatoimiston puhelinumero on 09 830 6472. Voit varata vastaanottoajan myös nettivarauksellaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Yhteinen pöytä -ruokailu

Keskiviikkoisin klo 11-12.30.

Ruokailua ei ole 27.3. eikä 1.5.

Hävikkiruuasta valmistettu maksuton Yhteisen pöydän ruokailu keskiviikkoisin Hämeenkylän kirkolla.

Lounaslistan löydät täältä. Kunkin viikon lista päivittyy usein tiistain aikana, viimeistään keskiviikkoaamuna.

Taloudellinen auttaminen

Seurakunnan myöntämää tukea voivat hakea henkilöt, joita on kohdannut odottamaton kriisi. Avustus on tarkoitettu tilapäiseen hätään kertaluonteisesti.

Avustusanomusta tehdessä selvitetään hakijan henkilöllisyys, osoite, perustoimeentulo sekä avun hakemisen syy. Hakijalla tulee olla mukana tarvittavat asiakirjat (esim. tiliote ja/tai perustoimeentulotukipäätös). Diakoniatyöntekijät tekevät päätökset avustuksen myöntämisestä tapauskohtaisesti, jotta apu menisi sinne, missä sitä eniten tarvitaan.

Suruyhmät

Seuraava sururyhmä alkaa tiistaina 16.1. klo 18 Hämeenkylän kirkolla.

Joudumme jokainen elämämme aikana kohtaamaan surua. Läheisen ihmisen menettäminen koskettaa.

Surussa on hyvä, jos rinnalla on toinen ihminen, kuunteija, tukija. Seurakunnan työntekijät, erityisesti papit ja diakoniatyöntekijät voivat olla rinnalla kulkijoita myös surun kohdatessa. Ota yhteyttä ja tule juttelemaan.

Hämeenkylän kirkolla pidetään vuosittain sururyhmiä. Sururyhmässä voit keskustella muiden läheisensä menettäneiden kanssa kuolemaan ja suruun liittyvistä kokemuksista ja ajatuksista. Sururyhmän toiminta perustuu vertaistukeen ja ryhmäläisten keskinäiseen luottamukseen.

Tiedustelut ja ilmoittautumiset Anne Puumala p. 0503675743, anne.puumala@evl.fi

HAIK-käsityöpiiri

Piiri kokoontuu keskiviikkoisin klo 11-13 Café Pähkinässä (Lammaskuja 2A) 10.1. alkaen.

Piirissä valmistetaan käsitöitä myyjäisiin. Myyjäistuotot käytetään avustuskohteisiin koti- ja ulkomailla.

Kyläsepot

Kyläsepot auttavat Hämeenkylän seurakunnan alueella asuvia vanhuksia ja toimintarajoitteisia tekemällä pieniä kotitalouksien huolto-, ylläpito- ja kunnostustöitä. Kyläsepot vaihtavat lamppuja, kokoavat huonekaluja, ripustavat tauluja, leikkaavat nurmikoita, kolaavat lunta ja tekevät muita pihatöitä. Ammattilaisten töitä Kyläsepot eivät tee.

Kyläseppojen työ on maksutonta.

Yhteyden Kyläseppoihin saat Hämeenkylän kirkkoherranviraston kautta.

Diakoniatyöntekijä
01630 Vantaa

Diakoniapäivystys Hämeenkylän kirkolla ti ja to klo 9-11.

Työskentelen Hämeenkylän seurakunnassa diakoniatyöntekijänä.

Minulta voit kysyä seurakunnan auttamis- ja diakoniatyöhön liittyvää. Jos kaipaat apua, ota yhteyttä tai tule käymään. Diakoniatyöntekijöiden päivystysajat Hämeenkylässä löytyvät tältä sivulta.

Seurakuntapastori

Diakonia, seniorityö

Tervehdys. Olen Jaakko Kara, Hämeenkylän seurakunnan diakoniatyön ja seniorityön pastori. Olen aloittanut työt ainoassa ja parhaassa virkapaikassani vuonna 1998. Saatat ta-va-ta minut messussa, avioliittoon vihkimisessä, hautaan siunaamisessa, ristiäisissä, rippileirillä, laitoshartautta sairaalassa pitämässä, joulukirkossa, Vantaan seurakuntien juhannusjuhlissa, papin päivystyksessä, lähikaupassa tai pyörän selässä raitilla.

On mahdotonta kätkeä innostustani Kreikkaan. Olen tanssinut ja tanssittanut kreikkalaisia tansseja 35 vuotta. Järjestän Hämeenkylän kirkon nuortentilassa halullisille sieluille tanssitapaamisia, joissa opettelemme helpoimpia kreikkalaisia tansseja - vapaa pääsy. Laulu ja puhe sujuu nykykreikaksi. Muista vieraista kielistä hallitsen englannin, saksan ja ruotsin - hiukan ranskaakin. Olen verrattain kansainvälinen pakkaus. Olen käynyt kouluni Länsi-Vantaan Myyrmäessä ja Martinlaaksossa, näillä nurkilla. Stadin slangi eli Sörkan esperanto on ihan gimis - kiitti, mutsi.

Olen halunnut sitten nuoren seurakunnan vuosieni työhön, jossa saa olla ihmisten parissa, ihmisten keskellä. Samaan pakettiin kuuluu halu puhua ja esiintyä, olla framilla - kiitos nuorisoteatteri Martsarin jäsenyyden. Poliitikot puhuvat vaaleista ja budjetista. Pastori ja seurakunnan työntekijä puhuu pelastuksesta ja Jumalan rakkaudesta. Koen, että minulla ja paavilla on jotakin yhteistä. Kyllä vain - me molemmat olemme Jumalan palvelijoitten palvelijoita.

Minulla on kaksi aikuista poikaa ja tytär. Pyöräilen iloisesti sininen tuulipuku lepattaen, nautin uusperheen elämästä kauniin vaimoni kanssa Vantaan puolella, sorvaan iltaisin kuntopyörän ja CrossTrainerin pyörää kuntokeskuksessa, ajaudun joka sortin Kreikka -tilaisuuksiin ja jään yhtenään suustani kiinni. Pienille lapsille kerron, kun nämä kysyvät, mitä teen työkseni, että minä syön kakkuja viikonloppuisin. Tapaamme vaimon aikuisa lapsia tuon tuostakin.

At Your Service - Palveluksessanne.

United We Stand - Yhdessä me kestämme ja seisomme.

Psalmi 150:1 Halleluja! Ylistäkää Jumalaa hänen pyhäkössään, ylistäkää häntä taivaan mahtavissa holveissa. 4: Ylistäkää häntä tanssien ja rumpua lyöden, ylistäkää häntä luuttua ja huilua soittaen. 5: Ylistäkää häntä symbaalien helinällä, ylistäkää häntä riemukkain symbaalein! 6: Kaikki te, joissa on elämän henkäys, ylistäkää Herraa! Halleluja!

Diakoniatyöntekijä

Tavoitettavissa ma-to