kastemalja

Ristiäiset eli kastejuhlaHelppo lukea

Ristiäiset eli kastejuhla on iloinen kirkollinen tilaisuus. Kastejuhlan keskipisteenä on lapsi. Kasteessa lapsi liitetään oman asuinpaikkansa seurakunnan jäseneksi.

Voit tehdä ristiäisistä juuri sellaisen juhlan kuin itse haluat. Vain kastetoimitus noudattaa tiettyä kaavaa.

Ristiäiset voit järjestää vaikka omassa kodissasi. Oman seurakunnan papin pyytäminen paikalle ei maksa mitään. Ristiäiset voit järjestää myös kirkossa.

Kastaa voi milloin vain

Kasteelle voit tulla minkä ikäisenä tahansa. Nuoren ja aikuisen kasteeseen on oma kaavansa.

Kastepäivä on helppo tapaa järjestää juhla

Vantaan kirkoissa järjestetään kerran vuodessa erityinen kastepäivä. Silloin juhla on tehty mahdollisimman helpoksi. Seurakunta tarjoaa kakkukahvit ja lainaa tarvittaessa kastemekon. Voit kutsua mukaan juhlimaan kaikki läheisesi.

Varaa aika kasteeseen verkossa.

Voit varata ajan kasteeseen myös oman seurakuntasi kirkkoherranvirastosta. Katso virastojen yhteystiedot.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Etkö tiedä omaa seurakuntaasi? Tarkista tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lue lisää kastepäivästä Vantaalla

Pyydä, että sinuun otetaan yhteys