Hämeenkylän seurakunnan nuorisotyö tarjoaa toimintaa kaikenikäisille nuorille. Toimintaa ohjaavat seurakunnan nuorisotyönohjaajat ja vapaaehtoiset nuoret.

Kevät ja kesä 2024

Nuorisotyönohjaajat Tuula, Santeri ja Tiina ovat sinua varten ja tavoitettavissa. Yhteystietomme ovat tämän sivun yhteydessä.

Nuorten avoimet

tiistaisin ja sunnuntaisin klo 18-20.30 kirkon nuortentilassa. Ohjelmassa pelailua, lautapelejä, juttelua, pingistä, biljardia tai muuten vaan oleskelua. Ilta päättyy hartauteen. Kevään viimeiset avoimet on ti 14.5. Syksyn nuorten avoimet käynnistyvät ti 3.9.

Kesäavoimet on kesäkuussa keskiviikkoisin klo 18.00-20.00 nuortentilassa.

Isokoulu

on tarkoitettu nuorille, jotka haluavat toimia isosena rippikouluissa. Isokoulu on keskiviikkoisin klo 19-21 kirkon seurakuntasalissa. Kevään viimeinen isokouluilta oli 13.3. Isokoulu jatkuu jälleen syksyllä.

Isokoulusta jää käteen uusia ystäviä sekä monenlaisia taitoja ja välineitä ihmissuhteisiin, ryhmänohjaukseen, kristittynä kasvamiseen ja omien vahvuuksien löytämiseen. Isokoululaiset suunnittelevat ja toteuttavat rennon Iisimessun muutaman kerran kaudessa.

Seuraavan kesän rippikoulujen tutustumisjaksot ovat keväällä. Isoset ja apparit pääsevät tutustumaan riparilaisiin ja riparilaiset isosiin ja appareihin.

Voit kysyä lisää Tuulalta ja Santerilta.

Kerhonohjaajakoulutus

tulevat kehonohjaajat koulutetaan ohjaamaan 7-14 -vuotiaiden tyttöjen ja poikien kerhoja. Kerhonohjaajakoulutuksessa perehdytään varhaisnuorten kohtaamiseen, ohjelman järjestämiseen, turvallisuuteen ja vaikeiden tilanteiden ratkaisemiseen.

Kerhonohjaajat ovat Hämeenkylän seurakunnan vapaaehtoisia avustajia.

Vot kysyä lisää Tiinalta.

Ripariencore su 1.9. klo 17.00

Ripariencore vuoden 2024 riparilaisille, isosille ja appareille. Vielä kerran riparifiiliksissä:) Illassa voi ilmoittautua isokouluun ja kerhonohjaajien peruskurssille.

Nuorten aikuisten toiminta

on tarkoitettu 18-vuotissynttärinsä jo viettäneille.

Toiminta jatkuu syksyllä 2024.

01630 Vantaa

Johtava nuorisotyönohjaaja, nuoret aikuiset.

Olen nuorisotyönohjaaja ja pääosin teen työtä rippikoululaisten ja sitä vanhempien nuorten parissa. Rippikouluja on tullut käytyä kohta sata ja edelleen ne ovat helmiä tässä työssä. Lasten ja nuorten kanssa työskentely vie mukanaan ja on suora ikkuna katsoa tulevaisuuteen. Koulujen päivänavaukset, isokoulu ja nuorten avoimet ovat keskeisiä työjuttujani viikossa.

Vapaa-ajalla lueskelen, ulkoilen ja pelaan lautapelejä.

Teen töitä hyvässä ja idearikkaassa nuorisotyön tiimissä mukavien työkavereiden kanssa.

Nuorisotyö on ajan antamista nuorille. Nuorilla on seurakunnassa turvallinen paikka ja mahdollisuus löytää itsestään omia vahvuuksiaan elämää varten ja luottamusta siihen, että Taivaan Isä  johdattaa jokaista kulkijaa.

01630 Vantaa

Olen nuorisotyönohjaaja ja pääosin teen työtä rippikoululaisten ja sitä vanhempien nuorten parissa. Työhöni kuuluu koulujen päivänavauksia, isokoulua ja nuorten avoimia. Lisäksi saan olla mukana seurakuntamme varhaisnuorisotyössä, ja minut usein löytääkin lasten leireiltä ja leirikouluista.

Nuorisotyö on ajan antamista nuorille ja heidän kohtaamista. Seurakunnassa saamme luottaa Jumalan johdatukseen ja yhdessä saada voimaa rukouksesta.

01630 Vantaa

Hei! Työskentelen Hämeenkylän seurakunnan nuorisotyössä. Vastuullani ovat erityisesti alakouluikäisten kerhot, retket, leirit ja tapahtumat sekä kouluyhteistyö alueemme alakouluissa. Työni on vaihtelevaa ja monipuolista eri-ikäisten lasten ja nuorten parissa.

Ota ihmeessä yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää alakouluikäisten toimintaan liittyen. Jos elämässäsi on surun tai ilon aiheita, joista haluat jutella luotettavan aikuisen kanssa, niin olen just sua varten! Whatsappi toimii myös vallan mainiosti. :) Moikataan, kun tavataan!

Seurakuntapastori

Virkavapaalla 31.5. asti

Olen vain nöyrä pastorin alku. Saan hoitaa rippikoulupastorin tehtävää Hämeenkylän ihanassa seurakunnassa. Alkujaan tulen tuolta luvatusta muasta, Savosta. Tarkoitukseni on tuoda lupsakkuutta tänne etelän vilskeen keskelle. Ja siitähän kristinuskossakin on kyse: ilosanomasta! Ilosanoma siitä, mitä Jumala on tehnyt puolestamme Jeesuksen ristintyöllä, ja kuinka paljon Hän rakastaa meitä ja kutsuu yhteyteensä.

Intohimojani ovat musiikki ja apologetiikka. Musisoida tykkään yksin ja yhdessä ja jos haluat mukaan bändiin soittamaan eri tapahtumiin, niin ole rohkeasti yhteydessä! Apologetiikka sen sijaan on kristinuskon puolustamista filosofisin, historiallisin ja tieteellisin argumentein. Mikään ei ole niin ihanaa kuin hyvä keskustelu maailmankatsomusten välillä.

Käy tsekkaamassa mun apologiakanava Kiviä kengässä somesta!

Löytyy YoutubestaLinkki avautuu uudessa välilehdessä, TiktokistaLinkki avautuu uudessa välilehdessä, Instagramista ja WordpressistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.