Lasten ja perheiden toiminta Rekolan seurakunnassa.

Rekolan seurakunnassa on erilaista toimintaa lapsille ja perheille. Olet lämpimästi tervetullut mukaan.

Toteutamme kouluikäisten lasten kerhoja, avoimia ovia eli olkkareita lapsiperheille, pienten koululaisten iltapäiväkerhoa, musiikkileikkikouluja, yhteisiä kirkkohetkiä sekä sunnuntaisin pyhäkoulua jumalanpalveluksen aikana.

Tarjoamme ilmaista apua ja tukea perheiden erilaisiin tilanteisiin.

Ilmoittautuminen syksyn 2024 päiväkerhoon.

Ilmoittaudu linkistä https://link.webropolsurveys.com/S/82DFD8A90BE49974Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Sähköinen ilmoittautuminen syksyn päiväkerhoihin alkaa tiistaina 2.4.2024
Paperisia hakemuksia voi kysyä lastenohjaajilta Rekolan kirkolta (Kustaantie 22) sekä Asolan seurakuntatalolta (Asolantie 6).

Pyhäkoulu
Pyhäkoulussa käydään läpi Raamatun kertomuksia aikuisen pyhäkoulunopettajan kanssa, askarrellaan, lauletaan ja leikitään. Pyhäkouluun ei tarvitse ennakkoon ilmoittautua ja se on maksuton.

Päiväkerho
Päiväkerho tarjoaa lapselle mielekkään ympäristön ja aktiivista toimintaa ikätoverien kanssa: leikkiä, laulua, liikkumista, satuilua ja askartelua. Päiväkerhoissa myös hiljennytään hetkeksi ja tutustutaan Raamatun kertomuksiin.

Perheiden avoin kerhotoiminta
Perheiden kerhotoiminnat eli perheolkkarit ovat avointa kerhotoimintaa perheille. Perheolkkariin ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon.

Iltapäiväkerho
Koululaisten iltapäiväkerho eli ip-kerho tarjoaa turvallisen paikan pienelle koululaiselle (1–2-luokkalaiselle) koulupäivän jälkeen.

Kirkon musiikkileikkikoulu
Kirkon musiikkileikkikoulussa eli kirkkomuskarissa lauletaan, leikitään, liikutaan, lorutellaan, soitetaan ja kuunnellaan musiikkia.
Muskareihin osallistutaan vanhemman tai muun tutun aikuisen kanssa.

PikkuHelppi
PikkuHelppi tarjoaa pienten lasten vanhemmille omaa aikaa sekä tukea arjen ja arkirutiinien hallintaan. PikkuHelppi auttaa perhettä pienissä asioissa ja askareissa mm. lastenhoitoapuna.

Tilaa lasten- ja perheiden uutiskirje

Uutiskirjeen avulla pysyt hyvin perillä siitä mitä Rekolan seurakunnan tapahtumia on tulossa lapsille ja perheille.

Tilaa uutiskirje täältä

Löydät meidät sosiaalisesta mediasta:

Pienet kädet - Rekolan seurakunnan varhaiskasvatusLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Rekolan seurakuntaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

@Pienetkadet

Varhaiskasvatuksenohjaaja
01400 Vantaa

Työskentelen Rekolan seurakunnassa Minulta voi kysyä yleisesti seurakunnan varhaiskasvatuksesta, pyhäkoulusta ja varhaiskasvatuksen tapahtumista Rekolan kirkolla ja Asolan seurakuntatalossa.

01400 Vantaa

Työskentelen Rekolan seurakunnassa lastenohjaajana päiväkerhossa ja perheolkkareissa. Olen myös mukana Koivukylän avoimessa perhekeskuksessa Mll:n Kohtaamispaikan toiminnassa sekä päiväkotiyhteistyössä. Minulta voi kysyä erityisesti päiväkerho- ja perhetoiminnasta.

01400 Vantaa

Työskentelen Rekolan seurakunnassa lastenohjaajana iltapäiväkerhossa. Minulta voi kysyä erityisesti IP-toiminnasta.

01400 Vantaa

Työskentelen Rekolan seurakunnassa lastenohjaajana. Pidän päiväkerhoa Asolan seurakuntatalolla. Lisäksi pidän taidekerhoa sekä lyhyitä kursseja n. 5–8 vuotiaille lapsille puutöistä ja muovisista pienoismalleista Rekolan kirkolla.