► Vaihde 09 83 061

Seurakuntien kirkkoherranvirastot

• Ristiäisistä, häistä ym. sopiminen

► Hautausmaan toimisto

• Hautajaisten ja muistotilaisuuden järjestämiseen, hautapaikkoihin ja haudanhoitoon liittyvät asiat

Aluekeskusrekisteri

• Avioliiton esteiden tutkinta
  • Virkatodistukset ja sukuselvitykset

Kirjaamo ja postitus

• Vantaan seurakunnat
  • Käyntiosoite: Asematie 12a, Postiosoite: PL 56, 01301 Vantaa
  • kirjaamo.vantaanseurakuntayhtyma@evl.fi  (myös työhakemukset ja tarjoukset)

Palaute tai yhteydenotto seurakuntien luottamushenkilöön

Viestintä

Laskutus

PalauteLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirkko ja kaupunki -lehden osoite- ja jakelupalauteLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Työntekijöiden yhteystiedot

Jussi Salonen

Kanttori

Korson seurakunta

Merikotkantie 4
01450 Vantaa

Olen ollut Korson A-kanttorin virassa loppuvuodesta 2016. Näkyvin osa työtäni on muusikkona toimiminen jumalanpalveluksissa, häissä ja hautajaisissa, mutta työhöni kuuluu seurakunnan koko musiikkielämän suunnittelu ja toteutus yhdessä kollegani kanssa. Vastuullani on Korson seurakunnan konserttitoiminta. Laulan, soitan ja johdatan yhteislauluun monissa seurakunnan tilaisuuksissa ja olen mukana rippikoulutyössä. Joskus, kun muilta töitä ehdin, tykkään säveltää musiikkia jumalanpalveluksiin tai kuoroille. Aiemmin toimin freelancer-oopperalaulajana ja edelleen kanttorin töiden ohella esiinnyn laulusolistina, mm. kirkkomusiikkiteoksissa eri kaupunginorkestereiden kanssa ja onpa minua nähty ja kuultu Kansallisoopperankin näyttämöllä. Äänialaltani olen tenori ja ääneni sopii erityisesti barokkimusiikkiin, mutta kanttorintyössä laulaessani venytän tyylirajoja usein myös kansanmusiikin ja kevyen musiikin alueille. Sivusoittimena soitan harmonikkaa.

Opiskelin Sibelius-Akatemiassa ensin kirkkomusiikkia valmistuen maisteriksi 2009 ja jatkoin opintojani laulumusiikin osaston oopperakoulutuksessa, josta sain toisen musiikin maisterin tutkintoni 2014. Opettajiani olivat mm. Anssi Hirvonen, Monica Groop, Petteri Salomaa, Seija Nylund ja Heikki Liimola. Yhden lukuvuoden opiskelin oopperaa ja lied-laulua Montrealissa, McGill-yliopistossa, professori Stefano Algierin laululuokalla. Lied-opettajana toimi prof. Michael McMahon, oopperassa professorit Patrick Hansen ja Julian Wachner. 2011-15 toinen kotini oli Berliinissä ja hioin laulutekniikkaani Sami Kustaloglun johdolla, sekä toimin laulajana mm. Collegium Vocale Gent -kuorossa, Orpheus Ensemblessa ja Titans Rising Ensemble -kokoonpanossa eri puolilla Saksaa, Belgiassa, Hollannissa ja Ranskassa. Suomessa olen erikoistunut Bachin passioiden evankelistan osuuksiin, jota olen esittänyt Helsingissä, Espoossa, Lahdessa, Jyväskylässä, Oulussa, Kuopiossa, Joensuussa ja Savonlinnassa mm. Sinfonia Lahden, Opus X -orkesterin ja Tallinnan barokkiorkesterin kanssa. Suomen kansallisoopperassa olen laulanut kuusi oopperaroolia ja lisäksi rooleja Åbo Svenska Teaterissa, Suomalaisessa kamarioopperassa ja Saaristo-oopperassa.

Jussi Salonen