Pyhän Laurin kirkon oppituntivierailun materiaalit:

Näistä linkeistä löytyvät kolmasluokkalaisten oppituntivierailun ristikon ratkaisu, TehtävämonisteLinkki avautuu uudessa välilehdessä,  RastijulisteetLinkki avautuu uudessa välilehdessä sekä Laurentius-videoita

Ratkaise ristikko!

Kysymykset löydät tehtävävihkon kartan osoittamilta paikoilta. Keskelle ristikkoa muodostuu pystysuorassa sana, joka oli Laurentiuksen ammatti. Se on kirkon vanhin ammatti ja kirkon perustehtävä.

1. Mikä kirkko on pääkaupunkiseudun vanhin rakennus? Sitä kutsutaan myös Helsingin pitäjän kirkoksi. Vastaus: PYHÄN LAURIN KIRKKO.

2. Maailmassa on monia uskontoja ja monilla uskonnoilla on omia pyhiä kirjoja. Mikä on kristinuskon pyhä kirja?. Vastaus: RAAMATTU.

3. Missä tilaisuudessa ihmisestä tulee seurakunnan/kirkon jäsen? Vastaus: KASTE.

4. Kuka on kirkon muusikko? Vastaus: KANTTORI.

5. Kuulit äsken kirkossa 200-luvulla eläneestä lähimmäisten auttajasta. Kuka hän oli? Vastaus: LAURENTIUS.

6. Monissa uskonnoissa 6 kehotetaan kohtelemaan muita ihmisiä niin kuin itseä. Millä toisella/tutummalla sanalla ystävää tai lähimmäistä voi kutsua?? Vastaus: KAVERI.

Ristikon keskelle muodostuu sana, joka oli Laurentiuksen ammatti. Se on kirkon vanhin ammatti ja kirkon perustehtävä. Vastaus: DIAKONI.

Tästä linkistä pääset ruotsinkieliseen materiaaliin

Tästä linkistä pääset englanninkieliseen materiaaliin.

YouTube-video