Walk in -terapia nuorille ja nuorille aikuisille alkaa Korson kirkolla 14.3.

Korson kirkolla (Merikotkantie 4) alkaa walk in -terapia 16–29-vuotiaille.

Sinisellä pohjalla teksti Walk in -terapia ja kengän kuva.

Terapiaa on tarjolla 14.3. alkaen maanantaisin klo 16–19.

Walk in -terapia on ratkaisukeskeistä lyhytterapiaa. Se on kertaluonteista, yksikin kerta voi auttaa. Mikäli asiakas kokee tarvetta, hän voi halutessaan tulla Walk in -terapiaan myös uudestaan, mutta seurakunta ei voi taata hänen tapaavan saman terapeutin kanssa.

Walk in -terapia on osallistujille ilmaista. Etukäteisvarausta ei voi tehdä, terapiaan pääsee saapumalla paikalle päivystysaikana. Lähetettä ei tarvita, ja terapiakäynnille voi tulla halutessaan myös anonyymina.

Terapiaa toteuttamassa on seitsemän terapeuttiopiskelijaa

Korson seurakunnassa Walk in terapiaa toteuttaa seitsemän ratkaisukeskeisen lyhytterapian opiskelijaa. Heidän opintoihinsa kuuluu tietty määrä asiakastapaamisia, kun opinnot ovat edenneet tarpeeksi pitkälle. Kaikilla heillä on myös pohjakoulutus, joka tukee lyhytterapiatyötä.

Seurakunnan tarjoama walk in -terapia ei kilpaile pidempiaikaisten terapioiden kanssa. Walk in -terapia on matalan kynnyksen keskusteluapua, jossa pyritään yhdessä löytämään ratkaisuvaihtoehtoja mieltä painavaan haasteeseen, sekä löytämään uskoa tulevaisuuteen. Tällainen terapia voi kannatella nuorta myös tilanteessa, jossa hän esim. jonottaa julkisen puolen palveluihin.

Walk in -terapiaa nuorille on ensimmäisenä Suomessa tarjottu Tampereella Vanhassa kirkossa. Kokeilu on laajentunut mm. Helsinkiin, Espooseen, Keravalle ja Vantaalle. Vantaalla Rekolan kirkolla on ollut helmikuun alusta alkaen tarjolla walk in -terapiaa tiistaisin klo 16–19. Myös Tikkurilan ja Vantaankosken seurakunnat suunnittelevat walk in -terapian tai keskusteluvastaanottojen aloittamista kevään aikana.

Korson seurakunnan verkkosivut

2022-03-09 14:59:00.0