Tilaa ystävälle biisi Yhteisvastuukeräyksen hyväksi

Ilahduta ystävää soivalla kortilla tai toivo rakkaalle kappale esitettäväksi livenä lähetettävässä sävellahjassa, seurakuntien kanttorit laulavat toiveet Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

soivakortti.jpg

Kanttorit Sirkku-Liisa Niemi ja Hanna-Maria Valve ilahduttavat ihmisiä ystävänpäivänä puhelimitse esitettävillä tervehdyksillä. Kuva Sanna Tirkkonen.

Vantaan seurakunnissa kanttorit tempaisevat Yhteisvastuukeräyksen hyväksi: Rekolan kanttoreilta voi tilata läheiselleen soivan ystävänpäiväkortin ja Hakunilan kanttoreilta voi toivoa kappaletta ystävänpäivän aaton suorana lähetettävään sävellahjaan. Kanttorit toteuttavat toiveita ja palkkiot esityksistä maksetaan Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

Rekolassa voi nyt toista vuotta tilata soivan ystävänpäiväkortin läheiselleen. Kanttorit soittavat ystävän numeroon ja laulavat etukäteen valitun kappaleen sovittuna aikana.

- Tämä on korona-ajan innovaatio, viime ystävänpäivänä tilauksia tuli 130 kappaletta. Soittelimme eri puolille Suomea täältä Rekolasta. Joillekin puhelu tuli romanttisena yllätyksenä, oli kivaa toimia Amorin apulaisena, kanttori Sirkku-Liisa Niemi paljastaa.

Soivan ystävänpäiväkortin voi tilata seurakunnan verkkosivujen lomakkeen kautta. Kappalevalintoja on kuusi ja palkkio menee Yhteisvastuukeräyksen kautta nuorten auttamiseksi. Myös seurakunnassa juuri aloittanut kanttori Hanna-Maria Valve pääsee puhelimen äärelle ilahduttamaan ihmisiä rakkauslauluilla.

- Tämä on hieno keksintö, en ole aiemmin tehnyt vastaavaa. Matalan kynnyksen ilahduttavaa toimintaa, kommentoi Valve.

Hakunilassa vietetään ystävänpäivän aattoa 13.2. livenä sosiaalisessa mediassa nähtävän sävellahjan merkeissä. Seurakunnan kanttorit Sini Nikku ja Tuomas Heikkilä toteuttavat etukäteen valittuja toiveita suorana seurakunnan Facebook-sivulla livestriimissä.

- Biisitoiveita on tullut laidasta laitaan, Mokama-yhtyeen kappaleista perinteisiin virsiin. Vielä odotellaan toiveita lisää. Laulamme Tuomaksen kanssa toiveita yhdessä, esityksissä on mukana myös soittimia, mutta instrumentteja ei vielä ole päätetty. kertoo Nikku.

Toteutuneen toiveen hintana on lahjoitus Yhteisvastuulle. Lisäksi lähetyksen aikana katsojat voivat lahjoittaa Hakunilan seurakunnan keräykseen sekä haastaa ystäviään mukaan.

Soiva ystävänpäiväkortti Rekolasta

Ystävänpäivän aaton sävellahja Hakunilasta

• Kanttorit esittävät ennakkoon pyydettyjä toiveita Hakunilan seurakunnan Facebook-sivulla suorana nähtävässä lähetyksessä 13.2. klo 15.
  • Toiveita voi esittää ke 9.2. asti sähköpostilla sini.nikku@ev.fi. Kanttorit valitsevat toteutettavat toiveet ja ovat yhteydessä toiveiden esittäjiin.

Yhteisvastuukeräys Vantaalla

Katso muita tapahtumia Yhteisvastuukeräykseen liittyen ja lahjoita

Fri Feb 04 12:53:00 EET 2022