Kauneimpia joululauluja lauletaan taas kirkoissa – koronapassi tarvitaan

Vuoden tauon jälkeen Vantaalla pääsee taas laulamaan yhdessä Kauneimpia joululauluja. Varsinaisiin yhteislaulutilaisuuksiin osallistujilta edellytetään koronapassia kaikilta 16 vuotta täyttäneiltä.

Piirroskuvassa kolme ihmistä laulamassa. Teksti kuvassa: Kauneimmat joululaulut.

Kauneimmat joululaulut -yhteislaulutilaisuuksissa virittäydytään joulun tunnelmaan laulamalla rakkaimpia joululaulujamme. Perinteisiä yhteislaulutilaisuuksia järjestetään kirkoilla ja seurakuntatiloissa. Kauneimpia joululauluja lauletaan myös ulkoilmassa Kuusijärveä kiertäen 21.12. sekä Wandas Kitchen & Lounge -ravintolassa Myyrmäessä 16.12. Myös verkon kautta on mahdollista osallistua.

Pääkaupunkiseudun vanhimmassa rakennuksessa, Vantaan Pyhän Laurin kirkossa, lauletaan Kauneimpia joululauluja pop-bändin säestyksellä lauantaina 18.12. klo 21.

Kuusijärveä kierretään joululauluja laulaen talvipäivänseisauksena

Itä-Vantaalla voi lähteä kiertämään Kuusijärveä lyhty kädessä laulaen vuoden pimeimpänä päivänä 21.12., jolloin järjestetään suosituksi muodostunut tapahtuma Valon laulajaiset klo 17–19.30. Kuusijärveä kiertävä polku on valaistu kynttilöin. Järveä kierretään laulaen 20–25 hengen ryhmissä laulattajan johdolla. Lähdöt ovat klo 17–19 noin 10 minuutin välein. Mukaan voi mielellään ottaa oman lyhdyn tai taskulampun. Tarjolla on glögiä ja mehua, jotka tarjoillaan ulkona.

Tänä vuonna lauletaan myös joulun pyhinä

Kauneimmat joululaulut -tilaisuuksia järjestetään myös jouluaattona, joulupäivänä ja toisena joulupäivänä eli tapaninpäivänä. Jouluaattona 24.12. pääsee laulamaan Seutulan kappelissa klo 14 ja Kivistön kirkossa klo 16. Joulupäivänä lauletaan Tikkurilan kirkossa klo 18. Tapaninpäivänä pidetään Kauneimmat joululaulut -yhteislaulutilaisuus Pyhän Laurin kirkossa klo 15.

Viimeinen joulusesongin Kauneimmat joululaulut -tilaisuus järjestetään loppiaisena 6.1.2022 klo 18 Tikkurilan kirkossa.

Koronapassia edellytetään sisätiloissa järjestettävissä yhteislaulutilaisuuksissa

Kaikissa sisätiloissa järjestettävissä Kauneimmat joululaulut -yhteislaulutilaisuuksissa edellytetään koronapassia 16 vuotta täyttäneiltä osallistujilta. Kyse on aluehallintoviraston määräyksestä. Koronapassi tarkistetaan tilan ovella. Henkilöllisyystodistusta saatetaan kysyä. Jos voimassa olevaa koronapassia ei ole, tilaisuuteen ei voi osallistua. Kaikissa seurakuntien tilaisuuksissa on vahva maskisuositus.

Jos koronapassia ei ole tai sitä ei pysty tulostamaan tai lataamaan kännykkään, on mahdollista päästä laulamaan muutamaan Kauneimmat joululaulut -messuun. Nämä tapahtumat ovat jumalanpalveluksia, joissa lauletaan virsien sijaan joululauluja. Uskonnollisissa tilaisuuksissa koronapassia ei voida vaatia, mutta niiden osallistujamäärää on rajattu Helsingin hiippakunnan määräyksellä yhteen kolmasosaan tilan normaalista yleisökapasiteetista. Näin ollen viranomaisten asettama koronapassivaatimus ei koske niitä. Vantaalla Kauneimmat joululaulut -messut järjestetään su 19.12. klo 10 Hämeenkylän kirkossa sekä tapaninpäivänä 26.12. klo 10 Hakunilan kirkossa ja Myyrmäen Virtakirkossa.

Kauneimmat joululaulut on Suomen Lähetysseuran ja evankelis-luterilaisten seurakuntien järjestämä laulutapahtumakonsepti. Tilaisuuksissa kerätään kolehti, jonka tuotoilla Suomen Lähetysseura tukee heikoimmassa asemassa olevia lapsia yli 20 maassa.

Kaikki Vantaalla järjestettävät Kauneimmat joululaulut -tilaisuudet Vantaan seurakuntien joulusivuilta vantaanjoulu.fi

Lisätietoa Kauneimmista joululauluista ja keräyksestä Suomen Lähetysseuran sivuilla.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tue Dec 14 09:56:56 EET 2021