Myyrmäessä vaelletaan kaupunginosan läpi joululauluja laulaen 27.11.

Lauletaanko vesisateessa On hanget korkeat nietokset vai heläytetäänkö pakkasessa Käy lämmin henkäys talvisäässä? Se koetaan lauantaina 27.11., kun Myyrmäessä vaelletaan joululauluja laulaen.

Piirroskuva, jossa joukko ihmisiä laulaa ulkona talvivaatteissa

Tutut kauneimmat joululaulut saavat uuden elämän urbaanilla joululauluvaelluksella Myyrmäen kaupunkiympäristössä.

Joululauluvaelluksella voi nauttia kauneimmista joululauluista arkisessa ympäristössä, mutta silti erityisenä kokemuksena. Joululauluihin voi silloin törmätä sellainenkin kulkija, joka ei ole sitä suunnitellut omaan jouluunsa.

- Joululauluvaelluksessa on kyse näkyvästä ja kuuluvasta joulumielestä. Nyt ensimmäisen adventtisunnuntain (28.11.) aattona kuljettava vaellus yhdistyy adventin tunnelmaan ja on ikään kuin joulun "lähtölaukaus", kuvailee Jere Hämäläinen, joka on Vantaankosken seurakunnan tämän vuoden joulupappi eli joulutapahtumien koordinoija.

Vaelluksella joululauluja laulattavat pastori Mark Saba ja muusikko Urpo Pakarinen.

- Haluamme luoda iloista tunnelmaa, johon on helppoa liittyä matkan varrella mukaan, tiivistää Saba.

Vaellukselle ei tarvitse ottaa mukaan muuta kuin itsensä ja säänmukaiset varusteet. Jokainen osallistuja saa oman joululauluvihkon.

Korona peruutti vaelluksen viime vuonna, mutta idea jäi elämään

- Idea laulavasta vaelluksesta syntyi viime vuonna, kun etsittiin vaihtoehtoa järjestää korona-aikana ulkotilaisuuksia, joissa olisi ollut mahdollista laulaa yhdessä, kertoo Mark Saba.

Lopulta ulkonakin laulamisesta jouduttiin viime jouluna luopumaan, mutta idea vaelluksesta jäi henkiin.

Joululauluvaellukselle voi osallistua kulkemalla itse mukana tai reitin varrella kuulostelemalla ja laulamalla. Vaellusreitti kulkee Myyrmäen ytimessä. Starttipaikka on Myyrmäen Virtakirkolla, joka sijaitsee Virtatalossa (Rajatorpantie 8).

- Rajatorpantien yli menemme Iskostielle, josta jatketaan Paalutorin läpi Myyrmäenraitille. Myyrmäenraittia kuljetaan aina Uomatielle asti, sitten radan ali, jolloin Myyrmäen kirkko jo näkyy. Matka on vähän alle 2 km, Saba kertoo.

Jouluun valmistautumista voi jatkaa Myyrmäen kirkon pihalla (Uomatie 1) adventtitapahtumassa, jossa on mm. myyjäiset klo 14–16.

Kauneimmat joululaulut -vaellus la 27.11. klo 13

• Urbaani laulava jouluvaellus.
  • Lähtö klo 13 Virtakirkolta (Rajatorpantie 8), n. klo 14 Myyrmäen kirkolla (Uomatie 1). Reitti n. 2 km.
  • Kuljetaan joululauluja laulaen. Pukeudu sään mukaan.
  • Perillä Myyrmäen kirkolla klo 14–16 suuri adventtitapahtuma, mm. myyjäiset, koko perheen valaistu Tähden tie -joulupuisto, Jeesus-lapsen talli ja lisää Kauneimpia joululauluja klo 14, 14.30 ja 15 (lapsille).

Kuva: AdobeStock/Good Studio

Fri Nov 19 10:21:00 EET 2021