Apocalyptica konsertoi Vantaan Pyhän Laurin kirkossa

Suomen menestyneimpiin yhtyeisiin lukeutuva Apocalyptica saapuu Matka Mieleen – Kaamoksen Sellot -kiertueellaan tiistaina 30.11.2021 klo 19 Vantaan Pyhän Laurin kirkkoon.

Band light.jpg

Konsertin ohjelmisto koostuu pääasiassa harvoin esitetyistä Apocalyptican instrumentaalikappaleista. Kaikki kappaleet on sovitettu myös uudelleen, jotta ne sopivat konserttikokonaisuuteen.

Kansainvälistä suosiota nauttivan, sellorockia soittavan, kokoonpanon muodostavat sellistit Eicca Toppinen, Perttu Kivilaakso, Paavo Lötjönen ja rumpali Mikko Sirén. Apocalyptica on keikkaillut kirkoissa aikaisemminkin, mutta tämänsyksyinen kirkkokiertue on rakennettu tarkoituksellisesti siten, että se ottaa huomioon kirkkotilan ominaisuudet, arvokkuuden ja erityisen tunnelman.

Yhtyeen esiintyminen kirkossa on tavallaan myös paluuta juurille.

– Apocalyptican ihan ensimmäinen ulkomaan keikkakin oli Berliinin Passionkirchessa vuonna 1997, Vantaalta kotoisin oleva Eicca Toppinen muistelee.

Muita pysähdyspaikkoja yhtyeen ennen joulua toteutuvalla kirkkokiertueella ovat muun muassa Porvoon tuomiokirkko ja Helsingin Johanneksen kirkko. Lipunmyynti Pyhän Laurin kirkon konserttiin on ollut vilkasta, joten lippunsa konserttiin vielä haluavan on syytä toimia nopeasti.

Konsertin 59 euron hintaiset liput ovat myynnissä verkkolippukauppa Tiketissä https://www.tiketti.fi/apocalyptica-vantaan-pyhan-laurin-kirkko-vantaa-lippuja/74859

Pyhän Laurin kirkko (Kirkkotie 45) on pääkaupunkiseudun vanhin rakennus ja sitä on kunnostettu vähitellen vuodesta 2014 alkaen. Kirkko otetaan nyt käyttöön viimeisimmän, tämän syksyn, remonttijakson jälkeen 15. marraskuuta, sopivasti ennen Apocalyptican konserttia ja lukuisia joulun ajan tapahtumia.

Thu Nov 04 15:20:33 EET 2021