Päihteisiin kuolleiden muistohetkiä vietetään 3.11.

Vantaalla muistetaan päihteisiin kuolleita kahdessa tilaisuudessa pyhäinpäivää edeltävänä keskiviikkona 3.11.

Kynttilä pimeässä.

Päivätilaisuus pidetään klo 14 A-Kilta Römperin tiloissa (Jokiniemenkatu 9). Iltatilaisuus järjestetään klo 18 Pyhän Laurin kappelissa (Pappilankuja 3).

Molemmat tilaisuudet ovat avoimia ja tarkoitettuja kenelle tahansa, jonka läheinen on menehtynyt päihteiden käytön seurauksena.

Tilaisuuksien ohjelmassa on musiikkia, laulamista ja pieni puhe. Läheisen nimen voi kirjoittaa tähden muotoiseen lappuun, ja nimet luetaan ääneen. Kappelissa sytytetään lisäksi kynttilä kuolleen läheisen muistolle. A-killassa on kahvitarjoilu tilaisuuden jälkeen.

Itse muistotilaisuuden kesto on noin puoli tuntia.

Mukana ovat diakonit Liisa Juusela Hakunilan seurakunnasta ja Heidi Salminen Vantaan ruotsinkielisestä seurakunnasta sekä pappi Annaelina Mäkilampi Tikkurilan seurakunnasta. Tilaisuudet ovat kaksikielisiä.

2021-10-25 13:00:00.0